Kolísavé otáčky motorové sekačky



host - 11.107 (?)
26.4.2010 20:27

Kolísání otáček má ve většině případů na svědomí nedostatek paliva. Když třeba dochází palivo rozhoupe se jak Honda tak B&S. Mám teď na mysli motory, které běží v konstatních otáčkách (sekačky, el. centrály ap.)

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3,  4,  5   
host - 4.86 (?), 25.4.2010 21:07, zobrazeno: 215103x
Dostal jsem starší motorovou sekačku Briggs&Stratton Quattro 40 na trávu. Již několik let se s ní jen sekalo ale žádná údržba. Nyní jsem doplnil olej a benzín. Chytá krásně, ale má hodně kolísavé otáčky (jako byste po ca 0,5 sec přidávali plyn na motorce), které jsou (domnívám se) možná způsobeny špatnou funkcí automatické regulace otáček. Jelikož však jsem to nikdy neviděl ani z rychlíku (jen jsem zde četl nějakou diskuzi), ptám se, zda jste se s touto závadou někdo nesetkali. Otáčky kolísají, i když není motor zatížen sekáním trávy. Je to normální, nebo je potřeba provést nějaký spec. servis? Předem díky za tip. Pavel
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
lubos25 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (108) - 48.252 (?), 25.4.2010 21:15

Zkusit novou svíčku, vypucovat karbec a filtr. Pak bych se asi pokoušel do toho šťourat dal.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 157.179 (?), 25.4.2010 21:30

V 90% případů bývá špatný benzin. Nenechte se ošálit, když je starý jen několik málo dnů. Holt některé pumpy, i renomované, to stále zkouší. Známý nastartoval sekačku po 6 měsících, aniž by před tím vypustil benzin. Mě drtič nenastartoval na 3 dny starý benzin.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 78.38 (?), 25.4.2010 21:57

Toto dělá sekačka pokud není osazen nůž, který zajišťuje zvýšení setrvačných hmot. Pak dochází ke kolísání otáček a nestabilnímu chodu.

Ivan

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 181.210 (?), 25.4.2010 22:38

Vyčistit svíčku, vyčistit filtr, odkalit karburátor, ale pravďepodobně bude přicpaná tryska v karburátoru - vyčistit.

MB

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 219.229 (?), 26.4.2010 8:03
Utiahnut vsetky skrutky karburatora, ktorymi je pripojeny na nadrzku s palivom. Dochadza k prisavaniu falosneho vzduchu do sania motora. Mne to pomohlo po mnohych inych zasahoch u rovnakeho typu motora. Nech sa Vam to podari
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
jardo - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (89) - 144.129 (?), 26.4.2010 20:19
Poriadne si pozrite systém regulácie otáčok. Na mojej tiež starej s motorom BaS sú otáčky regulované systémom tiahel, ktoré sa prestavujú od lopatky na ktorú fúka vzduch z ventiláta chladenia. Ak sa otáčky zvýšia, zvýši sa aj prúdenie vzduchu, tan zatlačí na lopatku, a cez tiahla a strunku uberú plyn a naopak pri potlačení otáčok. Otáčky kolíšu preto, že tiahla môžu byť zdeformované napríklad pri náraze do prekážky, znečistené prachom a zostávajú vysieť. Aj po namazaní tiahel KONKORom sa mi stáva, že chvíľu otáčky kolíšu. A taktiež po studenom štarte. Ale to dúfam, nikto nekosí so studeným motorom.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 11.107 (?), 26.4.2010 20:27

Kolísání otáček má ve většině případů na svědomí nedostatek paliva. Když třeba dochází palivo rozhoupe se jak Honda tak B&S. Mám teď na mysli motory, které běží v konstatních otáčkách (sekačky, el. centrály ap.)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 26.4.2010 20:32

Nejprve byste měl vyčistit karburátor a natankovat nové palivo. Když motor neběží správně vlivem proměnné směsi benzínu a vzduchu, dochází k tomu, že regulátor otáček má snahu vyrovnávat tyto výkyvy. Potom se to tak projevuje. Samozřejmě ověřte vše, co je snadno možné zkontrolovat, ale začal bych od karburátoru, jeho správného dotažení, benzínu a potom teprve bych přešel k regulátoru otáček. Je třeba také ověřit stav pružin, které časem korodují, nebo jsou poškozeny "vyšší mocí". 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 26.4.2010 21:36

Popsal jste to jako by regulátor - omezovač max. otáček byl aktivní prvek, ale je to jen kus plechu reagující na větr a přes táhlo řídí dávku směsi, ale souhlasím je třeba mít 100% jistotu, že je v pořádku karburátor až potom jít po dalším. Na to, že jsem ten jeho motor ani neviděl, natož slyšel vsadil bych stovku na karbec respektive problém s množsvním dodané směsi. Pružina samozřejmě taky, stane se, ale to je spíše ojedinělá závada. Zakladatel si musí uvědomit, pokud má motor správný přísun směsi, regulátor není ten, kdo by motor rozhoupal.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika