Ekodotace na motor Vari XP-200



host - 48.106 (?)
13.3.2015 20:14
Vliv biosložky se velmi přehání vzhledem k tomu, co skutečně způsobí u pečlivých a halabala majitelů 4T. Letití majitelé 2T hledají všechny možné důvody, aby našli na 4T nějaký problém. Je několik postupů, jak zajistit, aby se po delší pauze motor snadno nastartoval a palivová soustava byla s karburátorem čistá. Ročně zabere taková údržba do 10 minut. Problém je v tom, že pro některé je i tak málo prevence hodně a vůbec základní údržbu zanedbávají. I motor, který odmítá nastartovat z možného problému s bio je možné snadno zprovoznit. Starý benzín vypustit, doplnit nový se stabilizátorem paliva. Zavřít ventil paliva, vypustit karburátor povolením šroubu plovákové komory, dotáhnout a otevřít ventil paliva. Pokusit se nastartovat motor, případně i s benzínem pod svíčku a po protočení nechat stabilizátor působit několik hodin. Většinou je po velmi starém benzínu nutné vyčistit trysky, neboť motor nemá správný chod. Lepší možností je použít stabilizátor před dlouhým odstavením motoru. Další možností je motor několikrát nastartovat během dlouhého odstavení. Další možností je spotřebovat benzín v motoru do zastavení motoru. Žádný z těchto preventivních postupů před delším odstavením motorů jsem nedělal, až poslední roky používám preventivně stabilizátor, protože 40 Kč za použitou polovinu lahvičky jednou za rok považuji za nejlepší prevenci s nejmenším časovým zatížením.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
                     
host - 48.106 (?), 13.3.2015 12:02
Jaké štěstí neznáte 4 T a tak hodnotíte, co nemáte. Bez oleje ovšem nejede žádný motor.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 72.218 (?), 13.3.2015 17:54

No s těmi mlsnými Hondami bych to zas nepřeháněl. Ony to jsou velmi dobré motory. Horší je, že u nás blejou do benzínu to biosložku ve větším množství než v rozvojových zemích, jako je Afrika... podle toho, co mi bylo řečeno přímo z VARI, motory jim tam jezdí naprosto bez obtíží. Je to tím, že tam nemají hloupost typu EU a tak si s biosložkou nelámou palice.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 48.106 (?), 13.3.2015 20:14
Vliv biosložky se velmi přehání vzhledem k tomu, co skutečně způsobí u pečlivých a halabala majitelů 4T. Letití majitelé 2T hledají všechny možné důvody, aby našli na 4T nějaký problém. Je několik postupů, jak zajistit, aby se po delší pauze motor snadno nastartoval a palivová soustava byla s karburátorem čistá. Ročně zabere taková údržba do 10 minut. Problém je v tom, že pro některé je i tak málo prevence hodně a vůbec základní údržbu zanedbávají. I motor, který odmítá nastartovat z možného problému s bio je možné snadno zprovoznit. Starý benzín vypustit, doplnit nový se stabilizátorem paliva. Zavřít ventil paliva, vypustit karburátor povolením šroubu plovákové komory, dotáhnout a otevřít ventil paliva. Pokusit se nastartovat motor, případně i s benzínem pod svíčku a po protočení nechat stabilizátor působit několik hodin. Většinou je po velmi starém benzínu nutné vyčistit trysky, neboť motor nemá správný chod. Lepší možností je použít stabilizátor před dlouhým odstavením motoru. Další možností je motor několikrát nastartovat během dlouhého odstavení. Další možností je spotřebovat benzín v motoru do zastavení motoru. Žádný z těchto preventivních postupů před delším odstavením motorů jsem nedělal, až poslední roky používám preventivně stabilizátor, protože 40 Kč za použitou polovinu lahvičky jednou za rok považuji za nejlepší prevenci s nejmenším časovým zatížením.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 13.3.2015 20:56
XP 200 má kroutící moment 10Nm při 3000 otáčkách, výkon 3,6 kW při 3800 otáčkách. Spotřeba paliva 395 gr/ kWh je o něco vyšší než u Hondy GCV, GXV. Startování motoru je s obohacením primerem. Motor je na objem proti Hondě méně výkonný. I tak vypadá, jako by GXV 160 z oka vypadl a na takových vychytaných motorech se moc chyb v konstrukci udělat nedá. V návodu je přímo popsáno seřízení ventilů, vypouštění benzínu z misky karburátoru a další podrobnosti údržby. Lze předpokládat, že ve Vari si ověřili kvalitu motoru a díky záruce se není čeho obávat a proti 2T bude lepší stejně, jako jiné 4T
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 72.218 (?), 14.3.2015 0:33

Ano, je silově o něco níže než Hondy, ale je tedy méně výkonově vyšponovaný a ruku v ruce s použitou kontrukcí to znamená vyšší dosahovanou životnost. Výrobcem je ZongShen Motor, který si udělal jméno hlavně výbornými motory pro sněhové frézy.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 14.3.2015 7:48
Nedělal bych závěry životnosti, neboť Hondu často používám, téměř 20 let a tzv vyšponovaná jede bez nejmenších problémů. Kvalitní motor může mít menší obsah a větší výkon, protože nemá slabé místo v žádném dílu. Bude objektivnější srovnávat po delší době. Hondy mají obohacení sytič klapku v karburátoru a ta musí být uzavřená těsně při startování motoru. Dále když je motor nakloněný dozadu na řídítka, je karburátor bez benzínu. Tyto motory nemají palivové čerpadlo, nádrž je umístěna nad karburátorem a samospádem je dopraveno do karburátoru. Startování ve vlhku může způsobit nepovedený první zápal, při odstavení motoru zatáhněte za starter až klade odpor, ventily uzavřou spalovací komoru, tak nedojde s výměně vzduchu a kondenzaci vody. Kolik startů jste zkoušel po odstavení motoru a byla páka plynu úplně v krajní poloze, je třeba občas promazat bovden, aby polohy páky byly jasné a snadné.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 176.91 (?), 14.3.2015 7:04

V článku nahoře mě zaujala věta--případně i s benzínem pod svíčku a po protočení nechat stabilizátor působit několik hodin--. Využil bych toho a zeptal se.Nový motor Honda 190,vždy v benzinu stabilizátor.Chytne pouze s iněkční stříkačkou po vyndání svíčky.Myslím tím když je déle odstaven(1měs).Může někdo napsat, co se tam děje?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 99.209 (?), 13.3.2015 18:27
Možná budete na tom hůř. Ty nové čtyřtakty nejsou tak blbu zdorné a palivo chtějí superpure. Laboratorní podmínky tomu nezajistíte. Ono jedna návštěva servisu může obnášet mnohem větší náklady, než vyprodukujete za jednu pěstitelskou sezonu. Je třeba se rozhodnout pro něco a pak to pokorně nést. Pořídíte si čtyřtakt s tím, že šetříte životní prostředí, sám si to nezměříte a údaje, které jsou k dispozici budou vždy takové, aby vyzdvihly za účelem odbytu přednosti, které tam možná ani nejsou. Když budete na té malé ploše používat dvoutakt do kterého budete lít trochu lepší bezín s novými oleji v předepsaném ředění, tak vám ten chudák 2T zakouří trochu při prvním startu a pak to co vyfukuje může i vonět. To že potřebujete na každou blbost special vercajk je obchodní politika výrobců a potažmo sevisů. V době „rudého temna“ jste si třeba koupil JAWU 05 nebo 20 a součástí stroje byl celkem dobrý návod k obsluze a servisní slušně rozepsané pokyny atd. Ta doba je nenávratně pryč a nyní jen vládne chamtivost. Pokud to nezměníte musíte se přizpůsobit. No a k4T nemůžete v žádném případě přistupovat s hasákem a kladivem, vyžaduje to také jistou řemeslnou zručnost a již výše zmíněné nářaďové vybavení, což jsou další desítky Palackých.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 25.2 (?), 14.3.2015 8:14

Ano teoreticky máte pravdu. Ale je to též o finančním rozumném uvažování a jednání! Váš kalkul je vhodný pro obecní komunální sféru a zahradnické služby! V případě zahrádkářu, je toto druhořadé, spočítejte si roční využití stroje.  Ale v dnešní době kdy trávnikáři u svých nemovitostí uvažují o sečení dvakrát-třikrát během vegetačního roku je toto zbytečné šetření! Většina zahrádkářu, zahradu využívá k rekreaci, nikoli k pěstování rostlin jako malý farmáři! Je otázkou, zda prodejci tuto slevu nenasadili z duvodu pohybu zboži v přeplněných skladech, tak jak je to v obchodech v ČR běžné!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.14 (?), 14.3.2015 8:35

No, jisté je, že vyhlášená eko_dotace zvedla cenu motorů v kategorii "na ND" z běžné 999,- na 2999,-Kč, Takže jak jsem loni uvažoval, že možná místo zlomených trubek na klečích koupím celou motorovou jednotku na ND, tak nyní se nevyplatí schánět nic jiného než nový ND nebo novou PJ.

O přeplněných skladech Vari nehovoří, otevřeně je tam přiznáno, že čerpají z dotačního titulu CzechInvestu a vztahuje se na konečný počet kusů pohonných jednotek. Tj. je otázkou, jestli by nešlo vyjednat si přesunutí dotace na úspornější motor Honda (kde by však dotace netvořila 30% ale jen méně než 25% ceny).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika