Dolmar MS-335.4 U



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
host - 192.242 (?) 
23.8.2013 10:32

povodný olej použijem len na zábeh. Ten olej čo mám v pláne použit, je plne syntetický, používam ho v moto, v sučastnosti je absolutnou špičkou, cena samozrejme tomu zodpovedá. 15W-50 je vhodnejší pre vzduchom chladený motor, má vyššiu odolnost proti prestrihnutiu olejového filmu pri velkej zátaži.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 167.214 (?), 23.8.2013 11:43

Čau lidi. Já už jsem se v olejích dovzdělal, mohu doporučit tyto zdroje:

Technické informace - motorové oleje

Označení olejů

Pokud byste narazili na exotické označení oleje, zkuste ho najít podle tohoto webu. A teď otázka do pranice: Já měním olej na zimu i když výrobce tvrdí že zbytečně v sekačce stárne. Zdá se mi blbost nechat celou zimu starému oleji s částečkami kovu prostor k usazování nečistot a difuzi. Navíc pochybuji, že bych na jaře sekačku napřed spustil a usazeniny a nánosy před výměnou oleje řádně rozvířil. takhle, na podzim, když provedu poslední sekání tak chvíli počkám a olej s nečistotami které se ještě nemohli stihnout usadit vyliji. Co si o tom myslíte a jak to děláte vy? P.S. Pokud nás čte někdo ze ZAHRADA.CZ Nemohli byste prosím kontrolní otázku udělat takovou aby nebylo třeba povolovat cookies? Je to děsná otrava. Děkuji.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 169.46 (?), 23.8.2013 12:02

Ještě vám doporučuji si přečíst na tomto webu. Všechny články "mazivářské mýty" které vás zaujmou. Je zde vysvětleno jak se oleje nahrazují, co je to plná syntetika,...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 192.242 (?), 23.8.2013 12:58

Další článok, ktorý zhrunuje výhody základových olejov minerál-označený ako ropný, a syntetika-PAO, Ester

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 192.242 (?), 23.8.2013 13:14

Aké mazivo používate pre uhlový prevod? V návode sa píše tuk Shell Alvania 2 čomu by zodpovedala celá rada mazív z radu Alvania napríklad EP LF 2,S2,RL2,HDX 2 a HD 2,v sučastnosti rada Gadus. Stihl na to používa mazivo s obsahom MOS2 no povodná nápln tomu určite nezodpovedá.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 63.46 (?), 23.8.2013 13:46

Prodávající mi k sekačce (kromě oleje který byl již v ní) přidal olej olepený logem Dolmaru (výrobce neznám) a ten byl označený SJ 10W-30. Prodávající mi nebyl schopen říci jak se liší od klasické specifikace SAE 10W-40 (klasifikace API, třída SF a vyšší - automobilový olej pro čtyřdobé motory). Podle odkazovaného článku o olejích pro motocykly by označení SJ znamenalo, že olej je opravdu primárně určen pro automobily a není zaručeně vhodný pro každý motocykl. Je tedy vhodné dát do této sekačky olej vhodný pro motocykl? Co se týká uhlového převodu, tak prodávající měl v nabídce jediný produkt HONDA suše označený jako "Angle drive grease and flexible shaft". Mám pocit, že jsem na webu kdysi našel nějakou zmíňku o molibdenu, ale vůbec netuším o co jde. Na obalu maziva žádná specifikace ani složení není uvedena. Sekačka si tohoto maziva bere celkem málo (vyhodí mé děti se sekačkou, nebo za deset let), poprvé jsem mazal každého půl roku a ani jsem do ní tu druhou dávku neprotlačil. Ale rozhodně mažte. Ten kamarád co má tu kosu STIHL (dvoutakt), má jiný systém převodu kroutivého momentu(jakási "pružina") než má námi probíraný Dolmar, ale nemazal a pak musel platit drahou opravu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 210.58 (?), 23.8.2013 14:31
Oregon černý tuk jsem koupil na 740 od bédi, a mazal jsem dvakrát. Převod kontroluji a máznu raději méně. Na 740 jsem mazání přehnal a jak jsem měnil převod za rotavátor, tak jsem objevil v trubce všecko zasviněné od tuku. Nesmí jet nasucho ale raději tuku míň natlačit. Olej do motoru si dejte podle sebe, na to je moc názorů, já se držím dávat lepší, než doporučují.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 184.79 (?), 23.8.2013 15:17

Dolmar olej označil SJ 10W-30. Aspoň vidíte jak nás všichni matou. Protože to SJ není označení výkonové normy API. Na oleji je totiž ještě uvedono APISL (tedy by mělo jít o API výkonostní třídu SL - celkem nicneříkající) a dále ACEAA1/B1 (tzn. snížená viskozita). Problém je, že když skočíte hoby marketu tak na oleji rozklíčujete akorát označení viskozity a oleje jsou opravdu drahé, proto se radši dívám mezi oleji pro auta, ty jsou levnější i lépe popsány. Stáří oleje (to že ho doma 5-10 let) skladujete nemá podle mne v tomto případě zásadní vliv, snad jen že během té doby může olej zlevnit nebo být k dispozici vhodnější. Pochopitelně pokud olej netrefíme (třeba ty problémy se starty na podzim)... myslím, že nemá cenu se s ním tak dlouhou dobu trápit. Opravdu by mne zajímalo zda u té viskozity (SAE 5W) hrozí úniky/průniky oleje, věřím že je to možné.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 135.129 (?), 23.8.2013 15:55

To Honda mazivo pro úhlové převody je barvy bílé. Co se týká motorového oleje, podle článků které jsem četl, myslím že pro mé používání by nejlépe vyhovoval olej dle specifikace viskozity SAE 5W-30 (-30..+30°C) a dle specifikace kvality API SL a vyšší a zároveň ACEA A1/B1 (snížená HTHS viskozita - měřená při 150°C). Akorát se bojím vůlí v motoru sekačky a toho zda zimní číslo viskozity (5W) není příliš malé a olej nebude protíkat (třeba při skladování). Letní číslo viskozity zase myslím není vhodné vyšší (než oněch 30W) aby olej zbytečně nekladl odpor při provozní teplotě (běžně se uvažuje o 100°C teploty oleje), navíc by snad ta výkonostní norma ACEA měla zaručovat že pracovní viskozita bude dobrá - snížená.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 138.42 (?), 23.8.2013 14:16
Ještě jedna věc mi příjde důležitá a budu s ní bojovat dnes a při koupi příštího oleje (až většinu zapomenu) ještě více. Dejme tomu že ve viskozitě a teplotách kdy je olej vhodné použít se nějak zorientuji díky označení třídám SAE. Jak ale bezpečně a na první pohled poznám zda kupuji syntetiku nebo minerální olej? Jednotlivé metody výroby rozebírat nechci, navíc jsem je již stihnul zapomenout, ale ze všech doporučení jsem pochopil že není vhodné míchat provozní oleje - jednou syntetika, podruhé minerální. Pokud se olej, i vrámci stejné skupiny, mění - měla by se první výměna provést dříve aby se odstranili vzniklé úsady ze starého oleje. Tolik mnou vstřebatelná teroie popisovaná na stránkách pro motoristy a fandy do maziv.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika