Při poskytování těchto stránek nám pomáhají soubory cookie. Používáním stránek s tím vyjadřujete souhlas.
Další informace.
Ú v o d n í   s t r á n k a  |  Reklama   
Zahradní domky.cz
Chatky, zahradní domky a domky na nářadí, dodání po celé ČR.
Nábytek Vladeko
Dřevěný zahradní nábytek, doprava po ČR zdarma


Zahradní technika > Brždění VARI z prudkého kopce

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.119.228 (?)
10.9.2018 12:23, počet návštěv: 12833
Přejít na: tento příspěvek (zjistit adresu)

Dobrý den,

chci si zakoupit vari sestavu s motorem XP200. Bude to hlavně na vožení dřeva z lesa. Jsou tam celkem houpáky nahoru dolu.

Mám hrůzu ze sjíždění kopců, když budu mít za zády metráky dřeva.

Můj dotaz zní, zda to bez problémů ubrzdím nebo ne. Prý se u vari nesmí používat brždění motorem, kvůli poškozování šneku.

Díky

Připojit reakci   
   

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.144.210 (?)
10.9.2018 14:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

S vari nemám problém, taky vozím dřevo a z prudkého kopce brzdím motorem.A když ulovím suchý vršek ze stromu tak ho zakáknu za vozík a taky pomůže brzdit.Kupovaný byl ovšem stroj někdy v roce 1986.

Připojit reakci
      

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
10.9.2018 17:42
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jde brzdit motorem, ale musí být spojka v záběru. Zatížení je stejné, jako když jedete do kopce. Brzdy na vozíku jsou životní nutnost a nejlépe mít vozík s 13" koly. Nejdřív jsem zkoušel na malém kopci až potom velké padáky, kde ani koně jeli po zadních. Uvázat vršek je taky pomoc, není dobré na ni spoléhat, v rygolu jede skoro bez odporu. 

Připojit reakci
         

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.166.197 (?)
10.9.2018 17:50
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Brždění motorem nesnášely staré dvourychlostní převodovky, nové jsou odolné. Ovšem brzdy na vozíku jsou nutností.

Připojit reakci
            

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.33.10 (?)
10.9.2018 20:04
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jasna zprava    neni co resit    napsal jste to  jasne

Připojit reakci
               

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.15.7 (?)
11.9.2018 21:43
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pravda - staré T20ky jízdu na zpátečku a brždění motorem neměly rády. Hlavní konstrukční problém, spodní mrazovou zátku, odstranily vylepšení převodovky na T-20A, kdy spodek pod šnekem měl kuželíkové ložisko a víčko ve stylu novější tříkvaltové DSK. U nový sestavy se toho nebojte, vozíky vari mají rozdíl v kolech a šíři nápravnice, korba a brzdy jsou totožné.

Připojit reakci
                  

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.119.228 (?)
12.9.2018 8:27
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Díky za informace. Ještě jedna drobnost. Volal jsem jednomu prodejci a ten mi říkal, že Varina s motorem Honda snese stoupání 30 stupňů kdežto motor PJXP 200 jen 20 stupňů. Proč to tak je? Ten PJXP 200 má jiný karbec, který nezvládne větší náklon? 20 stupňů se mi zdá málo. Chtěl jsem kvůli ceně koupit právě tu dvoustovku.

Díky

Připojit reakci
                     

Brždění VARI z prudkého kopce


Standa_HK_ (1145) - xxx.xxx.248.220 (?)
12.9.2018 10:05
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nebojte se, PJPX200 větším náklonem nepoškodíte, ale při poloprázdné nádrži se Vám může stát, že při stoupání nedoteče benzín do karburátoru. Pokud o tom víte, tak před vyjížděním do strmého svahu si pohlídáte, aby nádrž byla více než poloplná a nikoliv skoroprázdná. Jinak 20stupňů je dost velký krpál = na silnicích se značí stoupání větší než 12% a 20° je v procentech 36% Takže pozor, jestli Honda nemá 30% a PJPX 20°, pak by svahová dostupnost obou strojů byla až na zaokrouhlovací chybu shodná.

SfK.

Připojit reakci
                        

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.55.14 (?)
12.9.2018 12:02
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nebral bych na lehkou váhu nebojte. Jednu zadřenou 200 XP tu mám. Kousnul se ventil, pán s tím chtěl dělat harvestor a nějak nepochopil, že tohle je na zahrádku. 

Připojit reakci
                        

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.55.14 (?)
12.9.2018 12:05
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jo a svahová dostupnost se bere podle soupravy, né jenom motor. Honda do kopce musí být natankovaná, má spádový karbec a do kopce benzín neteče. Leda vycouvat. 

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.15.7 (?)
13.9.2018 18:50
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Benzin teče do Hondy i ve svahu - motor má daleko větší spád paliva do karburace. Mám to vyzkoušený. Co se týká zadřenýho ventilu u XP, není to svahem ale nekvalitním benzínem, jehož úsady se nalepí na dřík ventilu a zablokují ho. Hlavu válce tam jde ale poměrně jednoduše vyměnit za pár korun.

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
14.9.2018 6:39
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Honda dávala na vari 3 druhy motorů. V pořádnym kopcu tarokoval OHV. Motor neni jenom hlava. Oprava se prodraží. Mě doporučovali do kopců motor víc naplnit olejem.

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.61.21 (?)
14.9.2018 10:23
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

By mě zajímalo, do jakého kopečku ste jel, že Honda nekuckala. Ty maly kopečky nevadi. A ty se zde neřeši. Motor nemá podávací čerpadlo a jak se hladina nádrže dostane pod úroveň ventilu plováku je stopka. A k tomu 200 XP ventil se potkal s pístem s vervou, žádnej špatnej benzín. Hlava je levná, jenže oprava nebyla jen o hlavě válce. 

Připojit reakci
   

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
14.9.2018 19:56
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Varina neni pro tuto činnost určena! Z principielních důvodů ji brzdit motorem nelze. Adhezní síly variny nejsou sto překonat ty vaše metráky v takových stoupáních. Při náklonu 36,4% již motor těžko zvládá sekačku a při náklonu 57,4% jde doslova o hubu, navíc v tomto náklonu může motor pracovat pouze 1minutu a je velké riziko vytékání benzínu přes filtr při předním náklonu. Ovšem je jen na vás, co budete s varinou podnikat. Když se vám něco stane, tak se to možná variveřejnos ani nedozví.

Připojit reakci
      

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.36.173 (?)
15.9.2018 9:14
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mankote víte jaký je kopec 57,4%? Než něco napíšete, tak přemýšlejte. Brždění motorem je, jestli jsem pochopil dotaz bezpečnější svoz dříví z kopce. Brzdit jde, nikdo nezmínil, že musí být zapnuté uzávěrky obou kol a z toho plyne, že současně se musí přibržďovat vozíkem. Obě zapnuté uzávěrky znemožnují snadné zatáčení a zejména když vozík tlačí na závěs. Proto je nezbytné brzdit vozík, jinak kleče nárazem kola na kámen pošlou řidiče ze sedátka. Někdo dřív popsal dvojitá kola na traktorku a tam bylo k tomuto dost vysvětleno. 

Připojit reakci
         

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
15.9.2018 10:27
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Přesně vím co jsem napsal! Také vím co je třeba dělat při jízdě z kopce. A znovu opakuji, že z principielních důvodů, je brždění motorem u variny nemožné. Až pochopíte co je brždění motorem, tak se můžete ozvat, jinak to nechte plavat.

Připojit reakci
            

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
15.9.2018 11:59
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Každej ví, že brzda motorem je přibržďování. Pomoc k hlavní brzdě. Kola vozíku mi jela po mokrým listí a nebejt motorový brzdy nevím nevím. Tak sem jel šusem ani ne půlmetru jak se kola vozíku chytla na tvrdym. Víš vůbec jak je motor spojenej převodama s nápravou?

Připojit reakci
   

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.150.170 (?)
25.9.2018 8:50
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

VARI nedoporucuji a motor XP200 uz vubec ne.

VARI je typicky cesky vyrobek (ted, licenci koupili v roce 1969 a od te doby se to moc nezmenilo) s typicky ceskym vyrobcem.

Motor XP je vyrobeny v Cine, neustale s nim mam problemy. Dilenske zpracovani VARI a naradi k nemu je na urovnii zaka 3.rocniku zvlastni skoly. Srouby s neodpovidajici pevnostni tridou, takze se pravidelne strihaji, cele provedeni je uzivatelsky velmi neprijemne.

Pokud s tim budete vozit vetsi naklad do kopcu, tak Vam nepomohou ani vsechna zavazi, ktera se na to daji dat. I pri nakladu cca 100-150kg ve voziku se kola protaci.

Servis Vari, zejmena vyrobce je ukazkou klasickeho cechackovskeho buranstvi. Neochota, arogance, lzive informace jsou standardem. Jedine co u VARI dava smysl je motor Honda v kombinaci s rotavatorem. zbytek je smejd.

Připojit reakci
      

Brždění VARI z prudkého kopce


PP. (5443) - xxx.xxx.9.135 (?)
25.9.2018 10:33
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Kdo chce psa bít... Nevím jak teď, jestli dramaticky změnili konstrukci. Před lety jsem z lesa natahal tuny dřeva za homemeade vozíkem a kola se neprotáčely. I teď vozím jistěže náklad víc než 100 kg na vozíku Vares do kopce i s kopce a nemám problém. Používám to k ůčelům, na které to stačí. Ostatní tvrzení nekomentuju. Kupte si bagr, nebo lakatoše.

Připojit reakci
         

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.168.81 (?)
25.9.2018 11:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

No, a co třeba vytuněný Zetor 50 Super? (rozšířený rozchod, 4x4, posilovač, dva navijáky). Prostě pro vlastence.   wink JG

Připojit reakci
         

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
25.9.2018 18:39
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Plně podporuji diskutéra 150.170. K tomu psovi, je dost těch co budou na truc psát opak a vyzdvihovat do nebeských výšek nemožné. Osobně si ze svého políčka s velkými těžkostmi dovezu domů sedm zeleninových přepravek brambor. Musím vysekat trávu na dva cm, musí být sucho a musí být k ruce pomocník, který potlačí a to mám další dvě přídavná závaží. Natahovat války k výsadbě brambor je přímo horor. První oračku jsem prováděl půjčným pluhem APH 352, přešla mne chuť, když to skývu postavilo jen na štorc, tak jsem hledal něco jiného a našel pluh Josk, neni to také žádná hvězda, ale je mnohem lepší, než APH 352. Převodovka DSK316, je další nedodělaná věc. Než můžu zařadit zpátečku, tak musim počkat, až se zastaví disk Samsona a ten se pak točí opačně. Bezdušové pneu je opravdu něco, nahusti to nedokážou ani na třetí pokus v pneuservisu, tak jsem to musel opatřit dušemi, protože mne s tím vyhodili. Mít na pohonné jednotce k malotraktoru nádrž o obsahu jen 0,9l, je opravdu velmi mírně řěčeno, přímo ujeté. Chyba byla nevyzkoušet si tento výrobek při všech pracech, které má dělat. Kdybych tak učinil, tal bych si systém Vari nikdy nekoupil. A ten váš lakatoš, to je také věc.

Připojit reakci
            

Brždění VARI z prudkého kopce


PP. (5443) - xxx.xxx.9.135 (?)
25.9.2018 19:13
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

V předposlední větě jste si sám odpověděl. Prostě máte něco, co na vaše požadavky nestačí. Měl jste víc rozmýšlet. S odstavcem o pluhu nesouhlasím, resp. je to v rukou, pluh je dobrý, ale musí se to umět. Chce to takovej selskej grif. 

Připojit reakci
               

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
25.9.2018 19:52
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Když je konstrukce pluhu nevhodná, tak můžete mít třeba super „selskej“ grif a on vám nepomůže. Je vidět, že o konstrukci pluhu nic nevíte. Citace z návodu k NM1-017: Rezná a obracaciaca časť pluhu je konštruovaná na rýchlosť orania 3km/hod pri stredne tuhej pôde.

Připojit reakci
                  

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.58.231 (?)
25.9.2018 20:19
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Vy možná teoreticky o pluhu co víte, ale zase nejste schopen zorat. Nevím, co je lepší.

Připojit reakci
                  

Brždění VARI z prudkého kopce


PP. (5443) - xxx.xxx.9.135 (?)
25.9.2018 20:49
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

O konstrukci pluhu skutečně nic nevím, ale to mi nebrání s ním slušně zorat políčko zeleniny. A to mi ke štěstí stačí. Vy jste na tom hůř. Konstrukci (možná) znáte, ale je vám to houby platný.

Připojit reakci
                     

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
25.9.2018 21:04
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Vari mi slouží od roku 1996. Netřeba dalších slov.

Připojit reakci
                     

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
25.9.2018 21:19
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

A proto nemám APH352.

Připojit reakci
                     

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
27.9.2018 10:41
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Je otázka co myslíte, tím slušně zorat. Hůř jsem, možná jen na tom, že vy máte políčko, kde generace vašich předků, nebo vaší ženy dřely ručně, nebo kravkou a zlepšovaly stav ornice. Já mám restituovaný pozemek, kde nevhodnými agrotechnickými zásahy, byla vyzdvižena spodina, takže se nedožiji toho, abych na svém políčku měl kyprou humůzní půdu, protože zúrodńování je velmi dlouhodobý proces. Takže kyprou půdu nakypřím, třeba klackem.

Připojit reakci
               

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
1.10.2018 9:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mr.PP, mít zkušenosti, které mám dnes, tak před čtyřiceti léty, tak bych šel do něčeho takového: Grillo G107 & PTO-driven trailer, driving in field. Dnes musím dožít s tím co mám a se všemi důsledky, které to přináší.

Připojit reakci
                  

Brždění VARI z prudkého kopce


PP. (5443) - xxx.xxx.9.135 (?)
1.10.2018 11:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jestli je to na mně: Před 30 lety jsem byl šťastnej jako blecha, že jsem za pomoci drobných podvrtelů získal vari s 2t motorem. A postupně dokoupil co bylo potřeba. Jestli dobře vidím, vy snílku, má to pohon i na zadní nápravu a diferenciál. Nejen že by to bylo asi tak 10x dražší než Vari, zcela jistě to TEHDY bylo nesehnatelné a kdoví zda to vůbec tehdy existovalo. Sněte dál. Anebo si kupte Kubotu, nebo nějakýho jinýho Japonce nebo Číňana. Je jich mraky všude.

Připojit reakci
                     

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
1.10.2018 11:45
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Snít neni zakázané. S těmi lety, jsem měl spávněji napsat mít o čtyřicet míň. Ten pohon vozíkové nápravy diferákem je předvedený jen proto, aby se vidělo, jak a čím se jinde jezdí do kopce. A možná, že je to číňan taky. Já byl taky šťastný jako blecha, ale brzy to štěstí nějak vyprchalo, protože téměř vše od vari, je pro ty co si za velmi velké peníze chtějí hrát, anebo se na svých 200m² ctějí předvádět, že na to mají, když ve skutečnosti na to stačí rýč, motyka a kosa se srpem.

Připojit reakci
                        

Brždění VARI z prudkého kopce


PP. (5443) - xxx.xxx.9.135 (?)
1.10.2018 12:03
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jsme už dost offtopic. Já jsem rád, že na svých 100 m zorám a zjara zrotavátoruju pod zeleninu a jsem rád, že svých 1000 m poseču byť prstovou lištou, což je často opruz. A seno odvezu vozíkem jezeduchům na louku.  A ze svých 50 m shrnu sníh radlicí. A nevím, jak a zda vůbec bych to všechno dokázal bez mechanizace. A skutečně to nedělám za účelem předvádění se. Ona totiž práce šlechtí člověka, ale huntuje tělo.

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
1.10.2018 12:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak to prodejte! Nějaký developer vám rád prodá nedodělaný byt!

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


PP. (5443) - xxx.xxx.9.135 (?)
1.10.2018 12:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

To je už opravdu offtopic jako brno. I to víte, že prodám. Až neudržím kleče v brázdě, šup s tím realitce. Bez jakýkoliv nostalgie.

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.84.190 (?)
1.10.2018 12:35
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ten neví která bije, chce si povídat.Nastavit pluh neumí, bezdušový plášť nafouknout mu nejde.100m2 je na rýč.Nikdo mu neporadí protože neví co vlastně chce, Jedině včera jsem zapnul brzdy aby brzdily, orat budu zítra??

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.1.121 (?)
1.10.2018 14:53
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

149.16, kdybyste viděl kopce, které jsem sjel s Vari Honda s fůrou dřeva, tak pochopíte, že Vari je slušný stroj. No ale vy nás chcete usměrňovat. Nejdřív jste měl usměrnit sám sebe. Ne pro každého je každý stroj, ne každý zvládne pochopit co na stroji je a jak stroj nejlépe využít. Ani velký stroj nemá v lese jen výhody na své straně. Brzda motorem se zapíná uzávěrkou obou kol na rovném úseku před kopcem, ke kopci se jede s motorem, který má v záběru spojku. Z kopce se jede pomalu, motoru pomáhají obě bržděná kola vozíku s hrubým vzorkem pneumatik. Brzda motorem ubrzdí celou soupravu, ale hlavně dá čas z traktorku seskočit, kdyby nečekaně selhaly brzdy vozíku, nebo umožní z kopce sjet kontrolovaně. Na začátku bylo všechno vysvětleno, no ale vy nás chcete usměrňovat.

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
1.10.2018 18:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Přečtěte si alespoň tuto strohou verzi: Motorová brzda - Wikipedie.

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
1.10.2018 19:43
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Šmarjá tomuhle ani za mák nerozumíš. Motorová brzda na motoru a zařazená rychlost je něco jinýho. Na traktorku se brzdí odporem motoru, kterej kola roztáčej přes převodovku. Motor brzdí převod a s tim kola. Přídavná brzda na motoru je dalsi brzda. Meli ji autobusy. Tuhle se pise o brzdě jako když podřadíš. Tohle bylo nařízený u nákladáků z kopce musel mít rychlost. Varina je do pomala a tak se tim motorem brzdí. 

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.84.190 (?)
2.10.2018 13:02
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dejte si do vyhledávání DSK317-repase.Jako by to bylo tady a dnes.Možná i stejný lidi.

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
13.10.2018 8:54
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Hele ty jsi nepoznal že se bavíme o brzdě z kopce. Tohle je jízda do kopce. A co jsi tu psal o sobě 14916 a co umíš o vari našels sis době rovný video 14916 za volantem. Tenhle taky vypada našlapanej teorii než sednul za volant. Tak si dej bacha kámo ty z kopce s vari nejezdi nemáš na to.

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
13.10.2018 13:06
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

No jasně ani náhon na všecky neni vždycky výjezd. Chce to zapojit makovičku a nenechat stroj obrátit. Tenhle kopec by vari nezvládlo a zahrabal by se předek. No tak jedu jinama a nebo naložím míň. Dvakrákt míň a nahoře doložím fůru. Makovičku máme na přemejšlení.

Připojit reakci
            

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.19.34 (?)
1.11.2018 21:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravím.Již 17  let vlastním  Harinu s Hondou  GXV.Jako naprosto  bezproblémové je  orání, skutečně to  dokáže jet  i samo, po rovině  a za sucha a výsledek  perfektní, příprava na  brambory s  hrobkovacíma radličkama  otročina-letos jsem  to dělal  naposledy..svoz čehokoliv ,podle možností  motoru, tak abych  vyjel kopec, s brzděním  žádný problém, rotavátor dejme  tomu se  dá na  rovině taky  obsloužit.Tak že,  až na  ty sebevražedný  hrobkovací radlice  před kolama  na připravu  brambor ,je Vari  velkým a  užitečným    pomocníkem.a co  se týče  malé nádrže ,nikdy jsem  s tím  neměl problém, Honda v  oračce bere  00 nic ,tedy vetší  nádrž není  potřeba.

Připojit reakci
               

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.84.190 (?)
2.11.2018 7:49
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Až se naučíte ještě ty hrobkovací radlice na brambory, tak budete spokojený maximálně.Co třeba jestli neděláte před hrobkováním něco špatně.Hloubka orby, vyvážení stroje, rotávátorování a pod.Mě to jde, jako by si dítě hrálo na písku.Za to proorávací kola za 1600kč mne zklamaly.Zas půjde postřik proti plevelu a před tím jednou přihrnout radlicema.

Připojit reakci
                  

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
3.11.2018 17:26
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak popište metodu učení, ať nemusím pracovat metodou pokus-omyl. Můj oborávací pluh na 5ti metrech má jednu radlici, tak zahloubenou, že zemina přepadává přes odhrnovačky a druhá jede téměř po povrchu, takže dělá jen stopu, jako znamenák. Je to zřejmě šmejd!

Připojit reakci
                     

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.0.70 (?)
6.11.2018 0:44
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Vari už má i oborávací pluhy? Co ty pluhy oborávají?

Připojit reakci
      

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.9.220 (?)
25.9.2018 12:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Vari je pro technicky schopného člověka. Mezikus vyplodí takovéhle nesmysly na stroj, který dokáže sloužit desítky let. S Hondou je Top.

Připojit reakci
         

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.84.190 (?)
26.9.2018 9:19
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Já mám pluh APH-352 a nevím, proč bych s ním nezoral 2000m2.Vari je krasavec, který má v sobě myšlenku.Je možné, že lidem netrpělivým, méně technicky zdatným, líným a nebo neschopným manuál vůbec pochopit se může zdát nevhodný.Od nastavovacího tělesa po pluh se nějaká lehká úprava musí udělat (máznout, omezit,přitáhnout,)Aby se to dalo ovládat nohou.Podobně seřizování hloubky a šířky brázdy se děje pootáčením o jednu otáčku, ne tak, že točím někam a když to hrabe, tak jinam.

Padlo tam taky slovo arogantní, typicky český výrobek (licence 69)od té doby se nic nezměnilo atd.   A co by se mělo měnit? Přehazování kolíků v kolech, abych se nemusel na konci brázdy ohýbat?.Nebo hmotnost?,chlazení, chybí vám setrvák, klín.řemeny?A to, že jsou arogantní? Minulý týden jsem tam volal do výrobního závodu.3 čísla jsem opakoval stále dokola.Vedoucí, odborný prodejce a ještě jeden, který odpoví na každou otázku.Nikdo nebyl arogantní protože to nikdo nezvedl.Teď zas na jejich obhajobu.Jestli tam někdo zavolá, že chce nafouknout duši v kole, ale nemá tam ventilky, jen otvory, rozdělat to nejde protože je to částečně pod tlakem, tak co má dělat, tak se ani nedivím že raději balí a prodávají.Já chtěl taky jen vědět kolik stojí nějaký šroub.Musí se tam napsat dotazník a písemně snad odpověď dojde.Ještě k tomu brždění.Bydlíme v lokalitě, kde je rovina.To neznamená však, že bych si s ubržděním jinde neporadil.Možné je že bych nakládal polovic, nebo bych tam nejel vůbec.To je ale rozhodnutí každého.Na dálku to poradit někdy nejde.

Připojit reakci
            

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
26.9.2018 17:10
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Dyť já ho mám taky. Akorát si něco prohlídnu prohlídnu než koupím a nemusím opruzovat že sem nevěděl.

Připojit reakci
               

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
27.9.2018 10:29
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pouhá prohlídka nestačí!! V obchodě je všechno pěkně načančané, ale co to skutečně umí, NEVÍTE.

Připojit reakci
            

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
27.9.2018 10:25
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pane 84.190, že je pro vás pluh APH 352, krasavec, vám neberu. Chtěl bych vědět co myslíte lehkými úpravami nastavovacího tělesa a pluhu. Co si mám představit pod vaším pojmem „omezit“, máznout patří do běžné údržby a jestli mám něco přitáhnout, tak to už spadá do kategorie seřizování, což je při povolených šroubových spojích, bez zajištění správné polohy dosti časově náročné.Zajímalo by mne jakým způsobem měníte šířku brázdy, když tato je dána výrobcem a jeho konstrukcí pluhu. Stran nahuštění, jste to pěkně zoral. Nešlo o nahuštění duše s ujetým ventilem, ale o huštění bezdušové pneumatiky.

Připojit reakci
               

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.84.190 (?)
27.9.2018 16:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pro pána 149.16.Omlouvám se, moje psaní je někdy k nepochopení a proto se budu snažit něco objasnit.Nepsal jsem, že pluh je krasavac, ale moje VARI -GLOBÁL je krasavec.Teď zpět k pluhu a k nastavovacímu tělesu.Pluh má zajišťovací kolík aby držel v pravo nebo vlevo.Jeho dráha byla dlouhá a vypadávání vydliček mě zdržovalo.To jsem úpravou omezil a přehazuji pluh nohama.    NT-3 se provozem uvolní.Duté kolíky se se dokážou i ohnout.Hlavně při trhnutí za kořen.Pak je těleso max. volné v závitu a zasluhuje si vymezení podložkou nebo dokonce výměnou kolíku.      Šířka brázdy je daná výrobcem, šlo mi o to, abych nedělal víc, než uvádí výrobce.Hlavně mi nepište, že to nejde, že pluh musí být kolmo, to vím.  Teď ty duše.To co jsem psal nebylo o vás.To bych si nedovolil.To jsem četl jinde a teprve dneska jsem zjistil, že jsem o vás zavadil, když jsem pročítal vaše psaní.Musí se to umět.I ty bezdušovky.Ne jenom nadávat.

Připojit reakci
                  

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
28.9.2018 7:25
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

No vidíte pane 84.190, jak ustupujete a přiznáváte, že šířku brázdy měnit nelze. Ono by to šlo, ale to byste musel mít úplně jiné nastavovací těleso, které bylo k dostání na Slovensku, ale které se již nevyrábí a šlo by bez přenastavování orat jen na jednu stranu. Originální nastavovací těleso i s pluhem od Vari, mám vyzkoušeno. Na tělese bylo pár lomů, odstraněných svařováním, tak jsem se modlil, ať mi to vydrží do doby vrácení. A jsem u duše, či spíše u bezdušových pneumatik, použitých na systému Vari. Napsal jsem, že mne s jejich nahuštěním vyhodli z pneuservisu, s tím, že je mám odevdat do sběrného dvora. Nebyl to jeden servis, ale dva. No a teď k tomu ořechovému. Když víte, jak na bezdušovky, tak proč to k sakru neporadíte! S tím nadáváním se velmi mýlíte. Je to pouze konstatování nedokonalosti tohoto systému, který měl v určité době své opodstatnění, zvláště, když marketingové žvásty vyzdvihují tento systém do nebeských výšek.

Připojit reakci
                     

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
28.9.2018 12:32
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Včerá sem zas zapnul brzdu motorem. Šikovná brzda. Orat teprv budu.

Připojit reakci
                        

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.149.16 (?)
28.9.2018 14:58
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jak se zapíná, to je každý den jinak? A v čem je šikovná?

Připojit reakci
                           

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
28.9.2018 19:10
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Aby brzdila

Připojit reakci
      

Brždění VARI z prudkého kopce


Zahradnik72 (22) - xxx.xxx.84.204 (?)
29.9.2018 23:42
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

150.170:

Mohl byste prosím upřesnit ty problémy s motorem XP200? Uvažuji nad tím, že jej koupím a tak sháním informace. (technická - Honda dělá ty motory prý taky v Číně)

Děkuji

Připojit reakci
         

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.40.227 (?)
30.9.2018 12:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)
Zajímavý je, že já XP používám taky a nemůžu si ho vynachválit. Síly GSV Hondy sice nedosahuje, za to má ale velmi jednoduchou údržbu a startuje i v mrazech. Obecně největší problém je mezi řidítky a zemí, nastavit pluh k orbě včetně dorazů, seřízení dopředného sklonu a zaklápění hlíny se musí poprvé pořádně udělat, pak vám i středně těžká půda pujde orat jednou rukou. Vari system považuju za jeden z top strojů v rámci českých firem, problém je v hlouposti lidí a místní konkurenci, která šnekový převod, pro malotraktor vhodné řešení, neustále shazuje. Když vám to nevoní, běžte do řemeňáku, garantuju však, že brzy na vari přejdete zpátky.
Připojit reakci
            

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
30.9.2018 12:50
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak tak. Mezi řídítky a zemí. Řemeně sem měl. Zaplaťpánbůh sem se zbavil přes bazoš.

Připojit reakci
            

Brždění VARI z prudkého kopce


Zahradnik72 (22) - xxx.xxx.84.204 (?)
30.9.2018 13:23
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Chcete říct, že Hondy v mrazech (kdybych chtěl odhrnovat sníh) nenastartují? Nebo s potížemi?

Připojit reakci
               

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.15.7 (?)
30.9.2018 17:57
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Hondy mají v zimě dva zásadní problémy - v mrazech jim tuhnou pružinky regulace výkonu, tudíž motor může mít problém s nastartováním. V tuhém mrazu tuhne řemen rozvodů a při startování dochází k jeho přeskoku, byla na to vydaná i ofiko informace před několika lety. Kolem nuly problém ale obecně nebývá, chce to řídký celoroční olej origo vari nebo honda, případně mogul alfa pro motory zahradních traktorů. I tak bych ale raději šel do xp, ten je jednodušší, zimu obecně lépe snáší a má lacinější náhradní díly.

Připojit reakci
                  

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
30.9.2018 19:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mam frezu s Hondou a žádnej přeskok se nekonal ani v mínus patnácti. Na zimu stříknu pružinky olejíčkem. V zimě bejvá sníh a ten taje a z něho je voda absolventi.

Připojit reakci
                     

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.15.7 (?)
1.10.2018 18:22
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Akorát že frézy mají stojatý motor s tyčkovým rozvodem OHV. Kdežto Vari používá řadu ležatou GCV/GSV, kde je rozvod OHC řemenem.

Připojit reakci
                        

Brždění VARI z prudkého kopce


host - xxx.xxx.96.42 (?)
1.10.2018 19:30
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mam hs 550 s motorem gc.

Připojit reakci
Založit nové téma Nápověda
  Název diskusního téma   Počet příspěvků   Datum   Počet návštěv
Sněžná fréza MF 701423.4.201925396
Jakou strunovou sekačku? Poraďte1922.4.201939125
Vyber motorovej kosacky s pojazdom - Dolmar, Stiga, Al-ko1322.4.201932670
Motor kosacky brigss strattion pri štarte kope520.4.2019246
Křovinořez - Stihl, Husqvarna, Jonsered nebo Dolmar?15419.4.2019371049
Sekačka do 5000219.4.2019221
Silná kosačka... skúsenosti2918.4.201911278
Aku 40V - program4316.4.20193158
XT 200HD demontáž řemenice 114.4.2019181
VARI na orbu a rotavarovanie - otazky613.4.2019866
Sekačka Solo by AL-KO 5378 VS ALU19.4.2019163
TK 14 jednovalec19.4.2019160
Sekačka Stiga Colector 46S - opět kolísání otáček při volnoběhu108.4.20193361
Traktůrek - sekačka ALKO TK80018.4.2019182
WAP Karcher 5.610 drahá hobby třída46.4.20191524
Jak uvést do provozu kultivátor Matrix PMT 40-361331.3.201931928
Dolmar MS-335.4 U jaký olej?331.3.2019371
Jakou benzínovou rotační sekačku?4230.3.201943925
Investovať alebo kúpiť novú?429.3.2019655
Briggs Stratton - zapalování128.3.2019482
Sekačka HONDA HRG vs HRX - plech vs plast?1211.3.20193163
Jikov 1447DV19.3.2019444
Motor HONDA GCVx 145/170/20038.3.2019792
Výměna oleje v hydrostatické převodovce46.3.2019998
Křovinořez Hecht 14516.3.2019347
Poradí někdo jak nastavit měřič otáček a motohodin? 135.3.201911343
Jikov - karburátor41.3.201917394
Robotická sekačka WORX Landroid WG755E1328.2.201910507
Výměna motoru briggs428.2.2019830
Zkušenosti s malotraktory silesia328.2.201912810
Motúčko - elektrické kolečko2527.2.201966235
Křovinořez značky Echo627.2.2019815
Traktory Starjet3325.2.20197723
Show Jet 550 nenastartuje924.2.20199668
Rozmetadlo za zahradní traktor223.2.2019576
Zahradní traktor Etesia123.2.2019473
Jikov 1453 samovolně hýbe regulátorem otáček320.2.2019710
Kontrola výšky hladiny benzínu v plovákové komoře Vari220.2.2019600
Malotraktor Yanmar F20D1515.2.201922012
Zahradni traktor westwood1112.2.201925468
Další diskuze: 1, 2, 3, 4, 5 >  
Dům a chalupa - stavba, topení, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Názor elektrikáře7:42
Dodatecna montaz hromosvodu4:00
Dodatecna montaz hromosvodu22.4.2019
Názor elektrikáře22.4.2019
Jakou sadu rázových hlavic 1/2"22.4.2019
Hrubka zamkove dlazby pod bazen?22.4.2019
Hrubka zamkove dlazby pod bazen?22.4.2019
Dodatecna montaz hromosvodu22.4.2019
Triton twx721.4.2019
Triton twx721.4.2019
Další příspěvky > 
Úvodní stránka | Informace o serveru | Podmínky užívání | Reklama
(c) Lupo Media s.r.o. 1999 - 2019
Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů