Briggs&Stratton 650Exi vs. Honda GCVx145 (AL-KO 470 2020)



host - 156.184 (?) 
30.4.2020 19:04, zobrazeno: 2435x

Dobrý deň,

nakoľko som prezrel všetky príspevky na tomto fóre v časti záhradná technika a nenašiel som jasnú odpoveď na moju otázku, rád by som ju položil v novej téme. Chystám sa na sezónu 2020 zakúpiť novú kosačku, ktorá nahradí moju starú 13 ročnú kosačku Merox 33E s motorom Briggs&Stratton Quantum XVS60. Záhrada nie je príliš veľká, no hľadám kvalitný motor s ktorým bude čo najmenej starostí. Prečítal som si veľa pozitívnych reakcíí na oboch výrobcov motorov, preto sa neviem rozhodnúť.

Som každopádne rozhodnutý pre kosačku AL-KO Premium 470 s pojazdom a ničím iným navyše (regulácia otáčok motora/variátor). Avšak neviem sa rozhodnúť medzi motorom Briggs&Stratton 650Exi a motorom Honda GCVx145. Cenový rozdiel je 40€ (drahšia je Honda), ktorý nehrá pre mňa rolu.

Briggs&Stratton 650Exi: 163cm3, 2,4kw pri 2800ot./min. 

Honda GCVx145: 145cm3, 2,7kw pri 2900ot./min.

Prosím o radu, pre ktorý motor sa rozhodnúť a dúfam, že týmto príspevkom poradím niekomu v budúcnosti, kto bude hľadať rovnakú radu. Za reakcie ďakujem.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 68.18 (?), 1.5.2020 13:12

V této kategorii je to víceméně jedno. Na záběr 47 cm stačí oba. Já bych šel cestou vyšší objemu a to je pak jasné, že to bude 650Exi. Těch 18 ccm navíc se někde alespoň trochu projevit musí. Zahradu máte malou a věřte, že se na sekačce rozsype dřív všechno ostatní než některý z výše uvedených motorů. Ani jeden není čína, Exi není problémový a pochybuju, že GCVx problémový bude (novinka). 650EXi je sice objemnější, ale paradoxně o kilo lehčí. Tedy alespoň papírově.

Nějaké větší koumání má smysl, zda brát B&S/Honud a nebo něco více exotického jako Yamahu nebo Subaru. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 128.28 (?), 14.5.2020 16:41

Briggs už není co býval, celá jeho nabídka od nejlevnější řady 4xx do 6xx je stejný blok, společná je tomu hlavně snaha ušetřit na čemkoli. Je fakt že Briggs má trochu nešťastnou pověst, že pojede na cokoli a v lidech se to drží. Honda je etalon, byť GCVx je nové a to je vždy risk, na druhou stranu bych nečekal, že se to bude sypat. Sám mám dvanáctiletou Stigu s GCV135, koupenou jako šrot, motor jsem dal dohromady celkem jednoduše a běhá krásně.

Výhoda Hondy je, že je jednoduše dostupná dokumentace a videa na Youtube. Vypadá to jako hloupost, ale jestli si to člověk bude chtít za 5 let sám opravit, třeba jen vyčistit karburátor, tak je video s postupem skvělé a zvládne to i naprostý amatér.

Yamaha/Subaru není exotika, jsou to suprové motory (stejné, jde jen o nálepku), tuhle značku používá třeba Dolmar/Makita v křovinořezech. Problém je, že u nás je to k dostání asi jen na Ryobi v Bauhausu. Co s tím, až budou potřeba díly? Byl jsem se podívat na 46cm Ryobi se 175ccm motorem Yamaha, 8000 Kč, suprová nabídka na první pohled. Ale zpracování je katastrofa, konečka nejsou na ložiscích, celkově z toho kouká levnota všude. Na druhou stranu mají i 52cm verzi se 190ccm motorem a ta už má nějaký standard, ložiska, šasi, už to vypadá na úrovni. Ale to je pro spoutu lidí velké. Ryobi má nějakou databázi dílů na webu, jestli to reálně funguje nevím.

Bohužel nikdo nedává pořádný motor na něco se 46cm záběrem, lidi si kupují menší pozemky a větší sekačky. Sám jsem chtěl něco 46 cm záběr, klidně 180 nebo i 190ccm pořádný motor, ale nabídka není. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 91.198 (?), 6.7.2022 16:31

Dobrý den,

také se nyní rozhoduji mezi ALko a tyto dva motory. Je tady nějaký servisák? jsou motory podobné s odstupem pár let a je jedno který koupím nebo mám zkusit dražší Hondu. Briggs 650 Exi jsem měl teď dva roky v sekačce Alko 470-VS-B, kterou jsem prodal, protože chci jen jednu vyšší rychlost, pomalejší rychlost s prokluzem řemenu jsem vůbec nepoužíval.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 9.6 (?), 7.7.2022 19:30

Pokud nechcete řešit problémy, vemte model s Hondou. Nové motory GCV se jim opravdu povedly a obecně sekačky s těmito motory lépe sbírají díky vyššímu točivému momentu. Briggs už nestojí kvalitou za nic a spousta výrobců se těchto motorů nadobro zabvuje z nabídky. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 91.198 (?), 31.7.2022 20:30

Děkuji, sekačku jsem před 3 týdny koupil s novým Honda motorem. V prodejně mi vše nastavili. malinko zvýšili otáčky, z krabice prý splňuje emisní limity, ale je zbytečně uškrcená. Jezdím na Natural 100 a jsem spokojený. Má o něco víc otáček, kultivovanější chod motoru. Koš se o fous lépe plní. Sekal jsem 3 x - zatím tak 22 košů trávy a spokojenost.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika