Bezolejový je náročnější na materiály a výrobu - používají se teflonové nebo grafitové pístní kroužky a mosazné nebo nerezové vložky válce. Technologie olejového kompresoru je docela dobře zvládnutá i v Číně a při správném používání (nenechávat běžet dlouho v kuse, nepřehřívat) může vydržet i levný čínský kompresor. I tak ale nečekejte za 3 tisíce nějaký zázrak a je jedno, jestli s olejem nebo bez. Takový Orlík, to už je "jiné kafe", ale bohužel taky za jiné peníze. Na hobby použití vyhoví i ten čínský kompresor. Ale bezolejovým čínským jsem moc nevěřil, takže jsem koupil Scheppach HC 54 za cca 2800 v akci a zatím funguje celkem dobře. Vadí mi, že nemá odlučovač a nemá výstup také před redukčním ventilem pro připojování ofukovací pistone nebo zařízení, které mají vlastní redukční ventil. Na mém kompresoru se chystám tyto věci doplnit. Také nasávací filtr je trochu ošizený jen kouskem molitanu. Asi je to dostatečné, pokud kompresor neběží v hodně prašné dílně.
Pokud jde o olej, tak odlučovač, je potřeba i na bezolejovém kompresoru, protože i když není ve vzduchu olej, je v něm kondenzát. Navíc, toho oleje ve vzduchu je naprosté minimum. Vadí to jen pro velmi citlivé použití tlakového vzduchu např. v laboratořích. V dílně stačí dobrý odlučovač prakticky na jakékoliv práce. Olejová náplň od výrobce by se měla vyměnit po 5 provozních hodinách. Ale to může být i hodně dlouhá doba při občasném použití k nafoukání pneu a podobně. A i výměna je otázkou maximálně půlhodinky včetně úklidu atd. - je tam cca 250 ml oleje.
Pokud by šlo pouze o nafoukání pneu, tak není špatný ani takový ten malý kompresorek na 12V. Sice je to taková dětská hračka, ale nafoukat gumu tím jde i na silnici uprostřed polí a na občasné nafoukání to i nějakou dobu vydrží. Jen doporučuji dát dostatečně dlouhý a dostatečně silný kabel - motor na nízkém napětí 12V má velký odběr proudu.