Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Mám též motor Jikov od roku cca 1993. Skoro od začátku (cca po půl roce) s ním byly opakované potíže, věčně odcházely svíčky. Pak jsem se jednou naštval, sundal koncovku kabelu ke svíčce (fajfku - taková ta oplechovaná) a zahradil ji běžnou plastovou. Od toho momentu všechny problémy se svíčkami přestaly. Jinak za celou dobu jsem jednou měnil gufero na klice (to spodní u spojky), jsem ale přesvědčen, že to bylo zbytečné, protože po výměně se potíže opakovaly, bylo to totiž ještě před výměnou fajfky. Před cca 3 lety mi odešlo bezkontaktní zapalování, a následně jsem musel nechat v servisu vyměnit klínek, který upevňuje zapalovací zařízení a startovaví zařízení na klice. Klínek byl natolik omačkaný, že se zařízení pootočilo a následně při startu motor pěkně "kopl". Domnívám se ale, že právě dloho trvající problémy z počátku byly za poničením tohoto klínku v důsledku nekonečného množství pokusů o start. Dokoupil jsem si k motoru tzv. dekosadu, tedy dekompresor. Startování s ním je velmi pohodlné, podobné 4 taktům, na počátku tahu je totiž dekompresor otevřený a až ke konci startu se uzavírá podtlakem v sání.

Jinak používám běžný benzin Special + olej MT2 v poměru cca 1:50. Benzin je v nádržce trvale, po ukončení práce pouze uzavřu přívodní ventil a po několika vteřinách vypnu motor. Při startu v létě nepoužívám sytič, pouze dám pro start skoro plný plyn. V zimě začnu startovat stejně, pokud motor nenaskočí na 2. pokus, dám na 1-2 pokusy sitič. Déle ne, motor by se mohl "uchlastat".

K seřízení motoru. Pokud jsou potíže se seřízením motoru, jako první vždy čistím volnoběžnou trysku, je velmi slabá a snadno se přicpe. Skoro vždy je právě její přicpání na vině problémům. Pokud to nepomůže, zkontrolujte si filtr paliva, je zajímavé, kolik nečistot se to benzinu dostane a hladina benzinu v karburátoru potom může kolísat. Stává se potom, že motor na plný plyn po chvíli zhasne, nebo zhasíná po ubrání z plného plynu, protože díky nižší hladině dává volnoběžná tryska málo paliva. Na dalším kroku je potom filtr vzduchu (též na něj často zapomínám s čištěním, je značně namáhán zejména s sekačkách na vysokou trávu - pyly a semena trav) a svíčku. I vzhledově dobře vypadající svíčka dokáže hůže zapalovat a motor potom běží jakoby na bohatší směs.

Ing. Mašek

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 13 a číslo 19.
Výsledek vložte do následujícího políčka:
* Bez vyplnění políček zvýrazněných tučným písmem nebude možné formulář odeslat.
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika