Cena je sice u 2 taktu nižší, ale už jsem to zde psal. Spotřeba je cca 0,8l / hod u 4 taktu a u 2 taktu cca 1,2l /hod. Toto jsou obecně uváděné hodnoty - průměr. Dále je to nutnost mísit benzín, zápach spalin, problémy s těsněním kliky, známý musel motor za stejnou dobu - koupili jsme motory téměř zaráz už 2 x nechat přetěsnit motor(údajně to naleptal benzín - stanovisko opravny) a několikrát uvedl, že udělal chybu, že nekoupil 4 takt. O životnosti bez nutné opravy ani nemluvím. Ten kdo jednou 4 takt vyzkoušel od startu až po dokončení práce musí uznat, že se to nedá srovnat. Jediné plus vidím v nižší ceně ND a provozu na velkých svazích. Při porovnání rozdílu spotřeby - 0,4l a teoreticky stejné životnosti - což uvádím, pro lepší orientaci při srovnání - je tento výsledek : 2000 hodin provozu x 1,2 = 2400 ltr pohonné směsi - 2 takt, 2000 hod. x 0,8 = 1600 ltr 4 takt. Rozdíl 800 ltr x 30 Kč = 24000,-Kč. Asi je to o tom, že kdybych 4 takt neměl a zvládl to vše 2 taktem, byl bych spokojen.