Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:Jiné náklady jsem také porovnával. 4T Filtrace vzduchu je vzduchovým filtrem, který vypadá jako harmonika v kovovém rámu, který má gumové těsnění. Na tento hlavní filtr se nasadí molitanový předfiltr, který se navlhčí olejem, aby zachytil jemný prach. Při správné údržbě stačí vyprat molitan podle intenzity provozu, stačí 1 x za rok, případně ve velkém prachu a dlouhé době provozu častěji. Papírový filtr stačí vyfoukat, nesmí se zamastit přílišným navlhčením molitanu, tím se prach dostane na filtrační plochu a přilepí se. Jinsk vydrží dlouhou dobu bez výměny. Sání motoru se nachází v místech, kde se vzduch mírně předehřívá. Rozdíl v provozních nákladech je zanedbatelný. Oleje. Olej do 2T 1 ltr je v ceně 1 litru kvalitního oleje do motoru 4T. Z 1 ltr oleje do 2 T, který motor spaluje lze vytvořit až 51 litrů pohonné směsi, v praxi je to méně, většina přidává více oleje i z důvodu kvality oleje. 4 T do motoru vejde po výměně 0,6 ltr oleje zpravidla na celý rok provozu. Při častějším provozu je úspora u 4T, při malém provozu se mění olej v motoru po roce, aniž by byl na výměnu, ale výměna po roce je doporučována z důvodu uplynutí doby. U 4T je třeba seřizovat ventily, u 4T motoru je v poslední době uváděn návod, jak ventily seřídit, pro běžně zručnou obsluhu snadná záležitost. Tím rozdíly v nákladech končí a dalo by se vyjmenovat spoustu výhod 4T proti 2T. Tyto přednosti není nutné opakovat, o čemž svědčí i ekodotace Vari a tam ty hlavní jsou vyjmenovány.