Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:Stando v čem se zase šťouráte? Když používám syntetiku místo minerálu, tak si snad dokážete odvodit, že místo 15W40 používám např 5W40. Protože: Je hodný pro benzínové a naftové motory s emisními parametry Euro IV a V
• Výrazné snížení tření
• Nižší opotřebení součástí a prodlužení životnosti zatěžovaného agregátu
• Koeficient tření výrazně přispívá ke snížení spotřeby paliva a redukci výfukových zplodin.
• Vyšší výkon a kroutící moment.
• Vyšší spolehlivost motoru, ochrana proti opotřebení součástí a snížení rizika mechanické závady.
• Celkové provozní náklady se sníží díky nižší spotřebě paliva a delší životnosti komponentů.
• Jedním typem oleje viskozity 5w40 pokryjete většinu aktuálních norem.
Že se změnily výrobní postupy a základové oleje je pro mne nepodstatné, neboť parametry má o dost lepší a kvalitativně je vyšší 5W40. Cena je také příznivá. Výměna 5W40 jednou za rok je pro mne záruka, že motor je provozován s kvalitním olejem s minimálním opotřebením. Mohl bych používat ještě kvalitnější syntetické oleje. Vzhledem k jejich ceně a kvalitě 5W40 bych nezískal víc v malém 4T motoru.