V jedné z diskuzí jsem si přečetl názor
"Osobně bych si motor, který bude převážně sekat, obracet (tj. pohyb v prašném prostředí) bez olejového filtru nekoupil. Kvalitní filtr je základ a žádný papírový nebo podobný filtr/vložka ho nenahradí. Zeptejte se někoho, kdo jezdí např. s traktorem, u nich se při provozu v prašném prostředí (seno, sláma...) čistí vzduchový filtr (taky s olejem) častěji než když se jezdí v čistém prostředí."
Chtěl bych se proto v souvislosti s tím zeptat, zda by na to měl člověk brát zřetel při výběru pohonné jednotky. Jde o to, že pokud bychom chtěli vzít toho Pantera FD-2 s hydrostatickou převodovkou, nabízí se pouze v kombinaci s B&S série 950 s hliníkovou vložkou. Vyšší výkon i obsah motoru je jistě ku prospěchu, ale nižší série 850 I/C má narozdíl od 950 tlakový olejový filtr, který poskytuje dle popisu výrobce vyšší ochranu před opotřebením motoru a litinová vložka ještě větší trvanlivost. Jak tomu je v praxi, má to skutečně takový vliv?
Co se mi také u Dakru na té kombinaci pohonné jednotky s bubnovou sekačkou Panter RZS 70 nelíbí, je samotný žací kotouč. Kotouč jednoduché konstrukce, bez vyztužení, bez celoplošného spodního krycího talíře, ten nepovažuji zrovna za šťastně řešený. Když už u řady Tekton zdokonalili sekací nástavec, který je nyní s celoplošným podběhem, s označením SUNI 2, uvítal bych to i u řady Panter. Máte s tím někdo přímou zkušenost?
Děkuji předem za jakýkoliv názor.