To jsem rád, že to byla jen svíčka. Ve válci je při kompresi vysoký tlak a pokud je svíčka špatná, výboj nemá dost energie, aby přeskočil mezi elektrodami a zapálil stlačenou směs. Svíčka přitom nemusí jevit známky poškození - někdy se takto chová i svíčka, čištěná důkladně kovovým kartáčem. Na izolátor se nanese mikroskopická vrstva kovu z kartáče a výboj sjíždí po ní namísto mezi elektrodami. Při čištění lze použít kartáč, ale čistit pokud možno jen kovové elektrody a ne porcelánový izolátor.
Kompresi poznáte i bez spouštění na šňůře - při startování musí být cítit střídavý odpor a povolování, jak píst mění úvratě. Snad u dekompresního ventilu to může být jiné, je-li otevřen - nevím, nic s ním jsem v rukou neměl. Tak ať fukar dál fouká jako čert - a hezké svátky!