Protože ovládání plynu u těchto motrorů je stejné jako u travních sekaček? Zkoušel jsem oboje, souhlasím s tím, že pokrok směrem od 2taktu ke 4taktům je jasný.Od roku 1984 provozuji 2takt a několik let jsem na všechny své převodovky zkoušel i 160 OHV Hondu.
Ovládání plynu u 2 taktu palcem jedné ruky bylo daleko citlivější, ubírání i přidávání plynu doslova po "milimetrech" a po těch milimetrech krásně dávkovaný i krouťák. Práce s ovládáním plynu u 4 taktu byla ve stísněnějších podmínkách někdy až moc "přes ruku",ne pokaždé byla reakce mozek-ruka-ovladač dostatečně rychlá. Může to být věcí zvyku. Navíc se Hondě nějak moc nechtělo do startů při teplotách okolo nuly. Prostě bych 2 takt až tak šmahem nezatratil. Vše má svoje.