Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:Co se syntetických olejů týká (zejména esterových a polyesterových) tak články na Oleje.cz upozorňují na možnou neslučitelnost s plasty (těsnění, hadičky, plastové díly v rozvodu oleje). Obecně prý bývají nejméně problémové uhlovodíkové základové oleje (tedy minerální) a esterových syntetických olejů se k nim, z uvedených důvodů, většina výrobců přimíchává maximálně 10%. Jestli mi něco vadí tak to, že Dolmar přidá k výrobku olej se sníženou HTHS (High Temperature High Shear) viskozitou, ale ve specifikaci motoru (v manuálu) o této možnosti ani nežblechtne. Podle mne je to celkem zásadní údaj. Myslím, že viskozitu dle SAE si většinou zákazník (obecně u všech motorů) určuje sám, podle způsobu provozování a měl by snad být jen upozorněn na to, že letní třída by nikdy neměla být nižší než nějaká hodnota (klidně odlišná pro oleje se sníženou HTHS viskozitou) kvůli ochraně při přehřátí motoru.