Tento Vámi zmiňovaný zákon je použitelný u stejných konstrukcí motoru. Tedy malý moderní motor a velký moderní motor. Potom spotřeba 7 l a např. 0,5l je v určitém poměru produkce znečištění ovzduší, ale koeficient na kW výkonu by byl hodně podobný. Zde je to ale o srovnání moderního motoru (automobil) a obyčejné základní konstrukce(sekačka motor SV). Je to logické, nemá cenu to zpochybňovat, protože jsou to navíc výsledky - závěry nezávislých institucí. Pro srovnání - stačí když projede Š105 a potom Felicie, kdo máte čich v pořádku, zatajíte dech - v prvním případě, alespoň já to tak dělám hodně dlouho, nejen u 105. Naopak u Felicie nic nepoznáte, u teplého motoru. U malých 4 taktů OHC,OHV vs SV je to podobné, ale kvalita spálení a jiná vůně - zápach svědčí o kvalitnějším využití pohonné hmoty. Ovšem není tu katalyzátor, proto je u teplého motoru splodiny cítit. To ale musíte mít s takovými motory delší zkušenosti, abyste poznali rozdíl. Katalyzátor je podmíněn technikou motoru, aby nemusel být příliš velký - složitý a zároveň plnil svoji funkci co nejdéle. Proto má špičková technika motoru i u malých sekaček, malotraktorů,elektrocentrál a pod. zásadní vliv na razantní snížení spotřeby/emisí.