Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:Po vrstevnici, nebo do svahu je možnost ohrožení motoru menší. Ze svahu se olej dostává ve větší míře do prostoru hlavy válce a dochází k proniknutí do spalovacího prostoru také kolem vedení ventilů a nedokonalým setřením se stěn válce, protože se tlačí za pístem - proti poloze na rovině. Čím je motor starší, opotřebovanější, tím je tento stav znatelnější. Při spalování oleje dochází mimo nepříjemného zápachu také ke tvorbě karbonů, a to na pístu, ve spalovací komoře(někdy je to znatelné zmenšení spalovacího prostoru). Tímto jsou ohroženy ventily, které se mohou přidřít, sedla a hlavy ventilů nemají těsnost - snížení výkonu.Dále je část karbonů vyplachována zpět do olejového systému a dochází ke snížení kvality oleje v motoru. Proto je nutné se takovým situacím pokud možno vyhýbat a motor nevystavovat takovému provozu.Motory, které nemají tlakové mazání jsou mazány olejovou mlhou a rozstřikem (toto zajišťují pohyblivé díly v motoru) a kanálky(zajištěno pohybem pístu - tlaky v klik. skříni) , které přivádějí olej k hlavě válce. Proto teoreticky vzato motor by se již nedokázal mazat, jak by někde přestal tento systém fungovat - regulátor otáček na suchu:)), soukolí a kanálky taktéž, kde je tato hranice jsem zatím nezjistil - svahy nad 25° - 30° krátkodobě nevadí. Při údržbě je v návodech doporučováno nenaklánět sekačku - motor na stranu svíčky - dopředu - i když je to za klidu, motor neběží, kdo to vyzkoušel, pokud prováděl něco déle objevil se modrý kouř po startu, někdy je nutno vyčistit svíčku a protočit motor.Při sečení do kopce je možnost stavu, že dochází jakoby benzín, hlavně na starších typech motorů - resp. nádrží to dělá problém - toto je jednoduché - dotankovat.