Těžko posuzovat, co Vás vede k uvádění jen chvály na 4 MIX, kde to jen lze napsat. Přesto já sám tuto techniku oceňuji, ale vidím také nedostatky. Zájemci o novou techniku se ptají na přednosti skloubení 4 taktu a 2 taktu, kterými je 4 MIX prezentován. Vše je to v souladu s jejich představami, ale když se dostaneme k přípravě pohonné směsi, tak se s údivem zeptají - to zase budeme muset míchat benzín s olejem? Po zkušenostech s provozem 4 MIXů Stihl zavedl do prodeje spec. olej pro tyto motory. Je zřejmé, že mazání je velmi podstatné pro ventily a jejich zadírání. Kdo má doma např. 4T sekačku, kterých je nyní většina, tak představou vlastnit další 4T místo klasického 2T sleduje i to, že má vystaráno s kupováním oleje a přípravou směsi a zápachem ze spáleného oleje. To ale u 4 MIXu nelze, i když spotřeba je nižší, než u klasického 2T. Motory jsou také choulostivější, stačí si poslechnout solidního prodejce, na co budoucího majitele upozorňuje. Ale, pokud se nic neošidí, jsou majitelé spokojeni. Stejně tak klasický 4T, nejdříve u HONDY musel prodělat fázi dětských nemocí a vylepšení. Nyní se ukazují jeho přednosti, nejen u Hondy. Kdo si teď vzpomene na cestu k vylepšování a zdokonalování 2T, aby byly spolehlivé a výkonné. To už se bere u značkových výrobců, jako samozřejmost a problém je v emisích a spotřebě i hmotnosti v poměru k výkonu. Ohledně potřebného výkonu je to zase zkreslující, neboť nízký výkon způsobí značnou únavu, stejně, jako zbytečná hmotnost podmiňující vyšší výkon, který nevyužijeme.