Děkuji za citaci občanského zákoníku a řidiči dopravní služby za praktické vysvětlení.
Jak jsem psal, já to dělám takto:
Obal je poškozený - nepřebírám nebo s řidičem kontroluji nepoškozenost zboží uvnitř a až poté platím. Pokud se zboží rozhodnu převzít, napíši o poškozeném obalu větičku do přepravního listu.
Obal není poškozený - platím řidiči a za jeho přítomnosti rozdělávám balík a kontroluji věcnou správnost a evidentní nepoškozenost zboží. Tady se mohu přesvědčit za účasti řidiče, že místo pily není cihla.Zdali je pila funkční mě v tuto chvíli nezajímá, na to mám 14 dní (6 měsíců, 2 roky) abych ji vrátil nebo reklamoval.
Mimochodem - před časem jsem si objednal malou jednoLEDkovou lampičku k notebooku přímo z Číny. Cena 0,9$ a 0,4$ poštovné, tedy asi 26 Kč včetně dopravy z Činy k nám na vesnici. Za 14 dní přišla normální bublinková obálka a v ní lampička. Nikdo nic podepsat nechtěl, přišlo to jako dopis.
Petr Filipi