Možná bude nejlepší si napřed udělat pořádek v pojmech. Kompresor je zdroj tlakového vzduchu, konstrukcí podobný spalovacímu motoru u auta, ale neuchovává tlak vzduchu. Ten je v zásobníku - tlakové nádobě, na které je umístěn manometr. Z toho plyne, že kompresor nikdy nemůžete nechat natlakovaný. Tlakové nádobě natlakování neškodí nebo lépe nesnižuje se její životnost, pokud uvažujeme v řádu desítek let. Kompresor podléhá opotřebení jen když běží. Tedy čím více hodin běží, tím více klesá jeho životnost. U manometru je to tak: pokud leží v regále, vydrží možná i 100 let, pokud je trvale natlakován, vydrží třeba 20 let, pokud tlak na něm kolísá, bude mít nejmenší životnost, možná jen 15 let. Nyní si proti tomu dejte cenu zde uváděných komponent a pochopíte, kterou část "obětovat" pro její nejnižší cenu. Zanedbatelná není ani cena el. energie, když čerpáte znovu vzduch, který jste před tím zbytečně vypustili a pohodlí obsluhy, kdy na tlakový vzduch musíte pokaždé čekat. Není zde počítáno s vlivy koroze, poškození v důsledku chvění a pod.