Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Ano, existují. Všechny firmy, které dodatečné přísady vyrábí, se zažehnávají objektivními měřeními :-). Dle mého skromného by nezávislý dlouhodobý test byl drahý jako čert. Když jsem viděl, jak složité, drahé a zdlouhavé je testovat jeden motorový olej pro jeden konkrétní typ motoru (výrobcem oleje), tak je snad nemožné takovou věc financovat. Samozřejmě vyrobit přípravek, který sníží tření na zlomek oproti motorovému oleji si člověk může, např. ze zinkových sloučenin či chlorovaných parafinů vyrobit sám.

Existuje jedna přísada, kterou používají přímo výrobci motorových olejů, a to je sulfát molybdnatý (molyka) ve formě pevných částic. Používá se pro extrémní tření. V normálním režimu, kdy je vše v pořádku, se nijak výrazně neprojevuje, kromě toho, že je lehce abrazivní, ale jakmile dochází ke kritickému tření za vysokých teplot a adheze, kdy se již olejový film trhá, začíná fungovat jako mazivo, čímž je schopen oddálit přidření či zadření. Používá se třeba pro lokomotivy nebo stabilní motory, kde může být problém s chlazením či domazáváním. Za II. WW se SM občas používal do motorů letadel, která mívala, díky přetížení a prostřeleným olejovým vanám, často potítíže s mazáním.

Že se ptám, to vám motory zahradní techniky nevydrží tak dlouho, jak byste si představoval?

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 11 a číslo 10.
Výsledek vložte do následujícího políčka:
* Bez vyplnění políček zvýrazněných tučným písmem nebude možné formulář odeslat.
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika