Zdravím Stando, na tohle není co odpovědět . Má praxe je zákazníka vždy dopředu informovat o cenách komplet variant, včetně možných rizik použití starších dílů, rovnané kliky... To by měl být také jeden z ukazatelů solidního servisu, bohužel dnes převážná část servisů funguje jako "vyměňovači" a zakázkový list jim slouží jen jako podklad pro případnou kontrolu úřadů. Dokonce se lze setkat se servisy typu - ohnutá klika - nový komplet motor. Proč si komplikovat život výměnou kliky? Na motoru mám svá procenta jistá, záruku a můžu hupsnout na další stroj za pár minut. Ono nejde jen o lákavost, jde také mnohdy o solventnost zákazníka a tady už to občas skřípe. Problém je, že skutečně někdy přijde s motorem kde vyrovnat kliku není možné, nebo s opravdu velkým rizikem, ale základem je tomu majiteli vše a jak říkáš prokazatelně, vysvětlit. Mít odloženou kliku od Tecuma s evidentní trhlinou není takový problém a vždy to funguje lépe. Do ZL pak zapíšu požadavek zákazníka a nechám jím potvrdit včetně souhlasu, že oprava je bez záruky a on byl poučen o možném riziku. Dobrý známý, kamarád, cizí člověk, to je jedno, většinou u těch prvních dvou je pak případný problém ještě větší průšvih než u toho cizího člověka. Platí tu heslo - za dobrotu na žebrotu.