10 letá sekačka s BaS - kolísání otáček



bukowski79 - (38) - 48.211 (?) 
30.5.2012 16:55, zobrazeno: 28665x

Zdravím,

  rodiče mají doma cca 10 let sekačku s motorem BaS LS 45 - už loni lehce kolísaly otáčky, motor jakoby přidával ubíral, letos se to dostalo do stavu, kdy otáčky vyletí nahoru spadnou dolu a takhle neustále dokola.

  Setkal se někdo s podobnou závadou?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 52.92 (?), 31.5.2012 19:28

Pokuď na motoru sekačky nebyla v minulosti měněna membrána která je mezi karburátorem a pal. nádrží tak by měl byt problém v tomto, samozřejmě při výměně vyčistit karburátor a pal. nádrž a kontrola pružin na regulátoru, dále vyčištění vzd. filtru a seřízení otáček motoru na 3000 min.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
VGT - (4) - 156.17 (?), 2.6.2012 21:38

Závada samozřejmě může být v membráně či pružině palivového čerpadla, ale také to může být i jen nějaké "prkotina". Motor je vybaven regulátorem otáček, při jejich poklesu regulátor automaticky "přidá plyn", po jejich vzestupu zase ubere. K tomuto kolísání někdy stačí jen i to, že je špatná nějaká základní věc, třeba starý benzín, znečištěný karburátor či filtr vzduchu, jak vypadá zapalovací svíčka... atd. Občas to chce tuto základní údržbu - pokud na motor 10 let nikdo nesáhl..??? Mně také sekačky chodily kolem 10 let téměř naprosto bez povšimnutí z mé strany, teď už se o ně musím trochu starat (a slouží zatím dál. Jedna 12 let, druhá 16 let)

Sundání karburátoru Briggs+Stratton
Sundání karburátoru Briggs+Stratton
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
bukowski79 - (38) - 48.211 (?), 4.7.2012 7:39

TAk to nakonec opravdu byla ta membrána, oprava za pár korun - celkem prima, že i po 10ti letech se dají na karburátor sehnat díly.

  jen si asi nějak špatně zapojil pružiny regulátoru, protože se mu posunul rozsah otáček směrem nahoru

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
JaninkaJ456 - (1) - 198.46 (?), 4.7.2012 11:21

Dobrý den, 

mohla bych poprosit o radu? Máme doma benzínovou sekačku AL-KO cca 5 let starou. Nyní z ničeho nic nám ztrácí na výkonu. Prvních pár sekund po nastartování běží v pohodě, ale pak ztrácí výkon, jde z ní začernalý kouř, měnili jsme svíčku, která je hned černá jak uhel, filtry vyčištěné. Mysleli jsme, že je to nekvalitním benzínem, ale měnili jsme ho 2x a stejně to nepomohlo. Nemáte někdo nějakou radu co by s tím mohlo být? Může to být ta "membrána". :-) 

Předem moc děkuji!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
VGT - (4) - 166.4 (?), 7.9.2015 14:59
Dotaz je sice několik let starý, ale dnešní odpověď by pro někoho mohla výt užitečná i v budoucnu. Nelze dobře odpovědět na tento dotaz, neboť specifikace stroje (sekačka ALKO 5 let stará) je nedostatečná - třeba tam žádnou membránu ani nemáte. Jak firma ALKO, tak i jiní výrobci sekaček nepoužívají vždy stejné motory --- např. já mám ALKO 460 BH (?) s motorem Tecumseh Vantage 35 (tento motor se v současné době již nevyrábí). No a ten můj motor na rozdíl od některých motorů Briggs+Stratton nemá membránové čerpadlo paliva, má přívod paliva samospádem (nádrž s palivem je umístěna nad karburátorem, motor B+S má nádrž pod karburátorem). Takže doporučuji obecně: projít po pěti letech ty běžné servisní úkony: filtr vzduchu - to hlavně, potom výměna oleje, nepřeplavuje se karburátor, není naopak ucpaný filtr paliva, není zanešen karburátor... atd.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika