Japonský javor zastřihnout či nikoli?



Stránky: 1,  2   
Tom28 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (117) - 4.36 (?) 
11.10.2017 19:07, zobrazeno: 16474x
Ahoj chtěl bych se vás zeptat zda mám javor který jsem zakoupil nějak zastřihnout nebo tomu nechat volný průběh. Javor jsem zakoupil na jaře a od jara šlahouny vyrostly asi 80 cm. Je mi jasné že každý javor svuj přirozený vývoj a tvar. Bez zásahu bude z toho asi keř s takovými šlahouny vzpřímenými šlahouny. Chtěl jsem původně javor který bude většího vzrůstu spíše stromového typu třeba s metrovým kminkem větveným ne dvě nebo tři hlavní větve a dále rozvětven do deštníkové koruny. Jsem v tomto laik a nevím zda je možné tento javor upravit k něčemu takovému nebo to musím nechat růst jak dříví v lese a něco takového přirozeně stářím vytvoří. Momentálně se větví hned několikrát už 30 cm nad zemí. Myslel jsem že bych ji před jarem prostřihl a nechal jednu terminální větev která by měla tvořit v budoucnu kmen stromku. Ale zároveň se bojím abych javor nezahubil. Má někdo zkušenosti a poradí. Co mohu očekávat. Zda je možné takto Javor upravovat nebo je tento typ zcela nevhodný pro mou představu o stromovitého typu? Co stane když zredukuje počet hlavních větví popřípadě co když hlavní větve zkratim. Díky za rady.


Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 248.218 (?), 11.10.2017 19:57

Vzrůstnost jap.javorů záleží na odrůdě, kterou máte. Některé zůstávají malé, některé vyrostou docela dost. Jinak jsou to stromky jako každé jiné, tvarovat je lze, ale nemají se řezat starší větve a nemá se řezat před zimou a v zimě, aby rány nenamrzly.           Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 147.240 (?), 14.10.2017 16:45