Zděná udírna - jak provozovat



host - 99.214 (?) 
2.12.2008 12:37, zobrazeno: 31991x

Ve starém statku, kam jsme se přestěhovali je i zděná udírna/ a dle očouzení byla hojně využívaná/ a vzhledem k tomu, že jsem totální udicí začátečník bych měl několik dotazů
-v horní části ještě zbyly dřevěné tyčky na zavěšování uzeného masa, ale pod nimi - cca 60 cm pod těmito tyčkami, na cca +130 cm od země jsou na bocích udírny dvě L ka/cca 50 x 50 na které je možno položit rošt, myslej jsem, že se na něj položí kusové maso, ale teď jsem na foru viděl foto udírny a zřejmě zde patří nějaký děrovaný plech pro odkap mastnoty - je to pravda???
-pod těmito L ky jsou cca 90cm od země po stranách dva průduchy cca 6 x 10 cm. Průduchy vedou z místnosti vodorovně do udírny- jakési podsávání či přisávání vzduchu Asi je tam možno dát špalíky a tyto otvory utěsnit, ale předpokládám, že tam měly nějaký význam._
-podlaha udírny je bez roštu a tudíž se topí přímo na podlaze??? Betonová zgletovaná podlaha
- pokud se měří teplota uzení- předpokládám její měření v místě uzených produktů???

Děkuji za případné rady a zkušenosti

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 94.12 (?), 2.12.2008 12:48

Ty eLka asi sloužily k položení roštu či drátěné sítě, která brání, aby maso při manipulaci nebo proříznutí háku nespadlo do ohně či na zem. Párkrát se mi to vyplatilo. Pro odkap mastnoty možná taky - lavóry s vodou. Ale nevím, jestli se to ve starých udírnách praktikovalo.
V řeznických udírnách se obvykle topilo na podlaze bez roštu, vzniká prý lepší, aromatičtější rošt než s kouřem. K čemu jsou průduchy, nevím, snad k připojení přívodu studeného kouře z ohniště mimo udírnu. Přívod čerstvého vzduchu mi nedává smysl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 99.214 (?), 2.12.2008 15:55