Dezinfekce králíkárny



host - 154.50 (?) 
11.5.2016 7:06, zobrazeno: 37426x

DObrý den, jsem začátečník v chovu králíků, už mám domluvené 4 ks odstavených 8-týdenních králíků na vykrmení. Přivezu si je během 10 dnů a chtěla bych se zeptat jak jim mám připravit králíkárnu, respektive čím ji vydezinfikovat (jestli je to vůbec nutné). Králíkárna je starší, dřevěná ale v pěkném stavu, původní majitel ji používal naposledy před cca 10 lety, ale co vím skončil s chovem po té, co mu všichni králíci hromadně uhynuli (asi králičí mor). Manžel mi říká že by bylo vhodné králíkárnu tedy vydezinfikovat - co myslíte? A hlavně čím?? Savo? Vápno?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 234.228 (?), 11.5.2016 9:24

Králíkárnu vyčistit hlavně mechanicky, tj. všechny zbytky, pavučiny atd. Pak můžete vymýt horkou vodou s přídavkem Sava. Taková očista je po létech naprosto dostačující. Mor i mixomatoza jsou virozy, proti kterým se očkuje, jejich přenosu nelze nijak zabránit. U mladých si ohlídejte přeléčení kokcidiozy, nutné je provést ho včas před očkováním, pokud neprovedl již chovatel, proveďte sami. V.L.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 154.50 (?), 11.5.2016 10:03

Děkuji za radu ohledně desinfekce králíkárny. Jinak králíci přeléčeni na kokcidiózu jsou, to jsem se ptala. Jak je to potom s očkováním, kdy se očkují (v kolika měsících) a stačí jednou nebo se musí víckrát? Také se prý do vody přidává proti kokcidióze preventivně ocet, v jakém množství? Popravdě raději bych volila přírodnější metody než králíkům dávat nějakou chemii. Takže pokud to očkování není opravdu nutné, radši bych se tomu vyhnula. Co myslíte?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 157.239 (?), 11.5.2016 10:44