Vyska zeleniny



ariadna - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (87) - 75.106 (?) 
1.1.2019 16:46, zobrazeno: 2565x
Dobry den, mohli by ste mi prosim poradit? Aku vysku pribliznu v dospelosti ma nasledujuca zelenina: mrkva kalerab kapusta cibula petrzlen karfiol brokolica ruzickovy kel krickova fazula cervena repa chren zeler por a zemiaky. Viem ze zemiaky podla odrody, tak nejaku strednu. Vopred vsetkym dakujem
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
GazdaZP - (2) - 243.18 (?), 19.6.2020 0:18

Niesom žiadny odborník, ale predpokladám, že veľkosť nadzemných častí rastlín tak isto ako podzemných, závysí od:

- stanoviska a podmienok v ktorých rastlina rastie. Ak je stanovisko zatienené pravdepodobne bude nadzemná časť vysoká ale labilná, listy podľa všetkého budú väčšie. Ak je pôda bohatá na humus a vlahu je veľmi pravdepodobné, že rastlina ako celok bude prebujnelá.

- hnojenia. Výšku nadzemnej časti určite ovplyvňuje aj typ používaného hnojiva. Dnes už vieme, že rozdielne zloženia hnojív sú vhodné na rozdielne štádia rastu - napr.: budovanie zelených častí na zvýšenie tvorby asimilátov, podpora násady kvetov, budovanie plodov.

- odrody zmieňovanej rastliny. Niektoré odrody sú šľachtené s cieľom znížiť množstvo zeleného odpadu po zbere úrody.

- rozostupov pri pestovaní. Menšie rozostupy = menší životný priestor = menší vzrast.

Sú roky keď mi šarlátová fazuľa narastie do 4m výšky a rástla by aj ďalej keby mala oporu. Ale potom príde iná sezóna a fazuľa narastie iba 2,5m. Tak isto je to aj s rajčinami, cesnakom, hrachom, kalerábom a repou.

Gazda z paneláku

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky >