Utopená jabloň, co teď?



host - 146.7 (?) 
4.11.2018 21:38, zobrazeno: 2152x

Dobrý den, poprosím o radu. Před dvěma lety jsem zasadil 3 jabloně. Byl jsem začátečník. Tento rok jsem sázel další stromky. Zjistil jsem, že předloni jsem jabloně zasadil moc nízko. Roub je cca 15 cm pod terénem. :-(Co teď s tím. Mám je vykopat a přesadit s tím, že roub bude 10 cm nad terénem? Je možné, že některé jabloně nebo hrušky nemají naroubovanou podnož? Nejsem si jistý, jestli všechny stromky, co jsem sázel měli naroubovanou odrůdu na podnoži. Když jsem terén opatrně odkopal našel jsem jen rozšířený kmínek, který vypadá jak roub. Kořínky rostou až pod tímto rozšířeným místem. Předpokládám, že se jedná o roub, který je utopený. Je možné že by to byl stromek, který není roubovaný a tohle je jeho křenový systém? Odrůdy jsou Topaz, Selena, Angold A2
Děkuji za radu.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 248.106 (?), 4.11.2018 22:55

Nic, nechte je růst. Pokud to lze, zkuste odhrnout kolem kmínku trochu zem - udělejte hlubší mísu. Ale stejně se ta zem časem splaví dolů. Ta rozšířená část je místo roubování. Spodní část je podnož, horní odrůda. Pokud rostou kořeny jen ze spodní části, je to OK. Neroubované stromky se běžně neprodávají (semenáče se používají jako podnože).           Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 92.238 (?), 5.11.2018 16:40

Jak říká Lída, nechte je růst. Podsazení stromků není to nejlepší, ale pokud nemáte těžkou vlhkou půdu a vysoko spodní vodu, nic hrozného se nestane. U podnože A2 ani zpravokořenění (jestli vůbec bude) růst příliš neovlivní.

Nejsem si jistý, jestli všechny stromky, co jsem sázel měli naroubovanou odrůdu na podnoži.

S tím si můžete být jistý. Pravokořené stromky se neprodávají

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz