Rubování jabloně - prosím radu



host - 168.167 (?)
18.5.2009 10:19

zalévat, zalévat a čekat. Jabloně se mi letos chytly sice všechny, ale u části roubů se vlivem suchého počasí zastavil růst. Teprve v posledních dnech po vydatných deštích začínají opět růst. Jeden roub na meruňce se začal probouzet teprve tento víkend (roubováno začátkem března!).

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 36.77 (?), 18.5.2009 8:22, zobrazeno: 8222x

Dobrý den, jsem úplný začátečník a pokusil jsem se podle odb.knihy roubovat jabloň.od souseda mám 2 jednoleté větvičky které jsme ustřihli v lednu a měl jsem je přes zimu ve sklepě ve vlhkém písku.v polovině dubna jsem je podle návodu z knihy zkusil naroubovat)za kůru) na silnější větev naší jabloně.Teď muj dotaz: rouby vypadají pořád stejně.1 očko je sice viditelně suché ale ostatní jsou na pohled normální.i vetvičky jsou mírně nazelenalé, ale je to už více než měsíc a rouby nevyrašily.Je vše ztraceno nebo mám ještě čekat.díky

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
tomast - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (572) - 244.4 (?), 18.5.2009 8:41

Odpovím Vám asi takhle:
u jabloní roubovaných za kůru mám úspěšnost ujímání obvykle přes 90%.

V letošním, teplotně nenormálním a suchém jaru, mi rychle rašily pouze ty rouby, které jsem narouboval začátkem dubna - navíc jsem měl v průběhu jediného týdne pocit, že stromy rychle ztrácejí mízu...

 U posledního stromu, roubovaného na Velikonoce mi z 5 roubů pěkně vyrašily pouze 2,  další 2 jsou totálně v háji. 
Pokud ten Váš roubovaný strom není moc veliký, zkusil bych roubům pomoci zálivkou...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 69.74 (?), 18.5.2009 9:50

Někdy se jim povede rašit o něco později. Jinak zálivka.

Osvědčilo se mi v podobných případech na nějakou dobu přetáhnout mikrotenový sáček (třebas s pár dírkami) a zavázat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci