Podnože - jabloně, hrušně



HTB1 - (6) - 206.127 (?) 
7.7.2019 10:25, zobrazeno: 3160x

Dobry den

letos jsem zacal roubovat stare odrudy stromu (kalvil a pod) na plane stromy co jsem nasel u cesty. Na pristi rok nemam na co roubovat, ale nasel jsem pod starou jabloni a pod planou hrusni(takovou pichlavou) male stromky co vyrustaji z korenu velkych stromu.

Napadlo me je vykopat, presadit a pristi rok naroubovat  - pujde to? Mozna je to nesmysl, ale jsem zacatecnik samouk.

Diky za odpoved

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 236.1 (?), 7.7.2019 15:48

Ten nápad je dobrý. Problém je, že ty odkopky od kořenů staré hrušně často nemají dost vlastních kořínků, takže jejich ujímavost bude problematická. Ale určitě to stojí za to, nějaké se určitě chytnou. Doporučil bych štěpovat až poté, co bude jasné, že se odkopek ujmul.
   Tzv. plané jabloně u cest jsou obvykle semenáče z odhozených ohryzků. Jejich vlastnosti jsou různé, většinou horší než u selektovaných semenných podnoží. Ale pro stromy u cesty je to jedno, jejich naštěpování je záslužné. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 212.49 (?), 7.7.2019 19:03

Roubuji na jaře podnože v ruce a poté vysadím. Některé ani nemají kořeny, a ujmou se na nich všechny rouby. Akorát přírustky u nezakořeněných podnoží zvláště u těch skoro bez kořenů jsou malé, přes intenzivní péči třeba jen 50cm. Dá se i očkovat letos přímo na odkopky forkertem, po opadu listí odkopky vyškubete ven a přesadíte, to už jsou očka dobře srostlé. MH

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Marek-TT - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (682) - 235.1 (?), 7.7.2019 21:26