Jabloně téměř nekvetou



host - 230.65 (?) 
4.5.2020 8:58, zobrazeno: 2386x

Zdravím všechny na poradně. Jako slepý k houslím jsem přišel k jabloním, které už byly tak nějak pěstované ve stěně. Jsem absolutní laik, nějakým způsobem jsem je prostříhal, větve zredukoval atd. Určitě jsem nasekal plno chyb, přesto nebo právě proto bych chtěl poprosit o radu. Jedna jabloň vloni nekvetla vůbec a letos jen na jedné polovině. Myslím, že střih je na obou stranách plus mínus podobný. Na druhé jabloni je jen velmi málo květů celkově, snad asi tři nebo čtyři. Dokázal by mi někdo na základě fotek dát nějakou radu, v čem může být problém nebo jak stromky ostříhat? Předem děkuji za jakékoliv odpovědi.

Květy jen na jedné polovině stromku
Květy jen na jedné polovině stromku
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 230.65 (?), 4.5.2020 8:59

Ještě druhý stromek

Druhý stromek má jen několik málo květů
Druhý stromek má jen několik málo květů
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
krtek - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (79) - 232.245 (?), 4.5.2020 9:33

Pravděpodobně se jedná o jabloně plodící na dlouhém dřevě (na koncích výhonů), a vy jste je všechny ustříhal... Takové jabloně se nestříhají v předjaří, ale zaštipují se krátké letorosty během sezóny, aby nenarostly dlouhé a aby se na nich stačily vyvinout květní pupeny.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 230.65 (?), 4.5.2020 12:31

Budou to některé z těchto odrůd: Mantet, Šampion, Hana. Nevím, přesně, který stromek je který. Takže mám raději vystříhat letorosty v létě? Pak je jedno, jak je zakrátím? Něco málo jsem si o stříhání jabloní vyhledal, ale i když jsem viděl pár videí a přečetl pár pouček, stále v tom nemám 100% jasno.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 248.177 (?), 4.5.2020 12:40