Ballerínky - odrůdy, množení, podnože



host - 58.114 (?)
3.5.2014 9:43

Odpovídám na dotaz o odrůdě - na předchozí fotce jsou sloupovité jabloně Greencats a Redcats. Co se týká dalších odrůd, tak mimo již vámi zmíněné Goldlane, Moonlight, Redspring a Rondo se mně chuťově osvěduje i Sunlight. A také za pozornost stojí Sonet, který sice vypadá jako tuctové žlutozelené jablko, ale jeho chuť v optimální konzumní zralosti mně připomíná nějakou starou odrůdu z mládí, kterou jsme trhali jako kluci někde u potoka (nemá chuť ani po Golden Del., Mac Intosh, Coxovce či jiných renetách)

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 235.67 (?), 1.5.2014 21:47, zobrazeno: 8899x

Hezký den, jsem absolutní zahradní začátečník naplavený z paneláku na venkov a rád bych poprosil zkušenější o nějaké rady:

Okouzlily mě sloupovité jabloně a rád bych si z nich vysázel stěnu/živý plot, předběžně mě zaujaly odrůdy Goldlane, Moonlight či Redspring, které jsou rezistentní, dlouho skladovatelné a chuťově vychvalované, velmi rád si však nechám doporučit další.

Plotu by mělo být asi 20m, tedy 40 stromků v doporučovaném sponu 0,5m, pokud se osvědčí, tak do budoucna pravděpodobně ještě mnohem více. To je při aktuálních cenách první zádrhel, rád bych si tedy stromky sám namnožil. Pokud si pořídím "mateční" stromky, jak je vést (bez požadavku na tvar koruny), aby mi poskytly co nejvíce materiálu pro roubování? Za jak dlouho mohu očekávat "sklizeň" roubů a kolik stromků zhruba naroubuji z jednoho matečného? Mám je po zakoupení přeroubovat na nějakou vzrůstnější podnož?