Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Zkuste v Plzni, tam mají určitě Baya Marisa, Schniga i Braeburn.Jinak co se týče kvality prodeje. Budu mluvit z opačné strany barikády. Ano, ve školce je skutečně limitující velkoodběr výsadeb do sadů, potom překupníci do svých zahradnictví a pak teprve maloodběr na místě. Ač má na maloobchodě majitel firmy plnou cenu, přesto je cennější velkoobchod.  Tak to prostě je.  Tzn. jestliže mám zakázku na 20 000 Galy na M9, tak ji musím splnit, a současně bohužel ji nemám už na M26 nebo dokonce na MM106 apod. Protože, aby byla partie ucelená a vyplatila se,  tak musí být alespoň 300 ks na řádce.  A kolika zahrádkářům se šikuje Gala na semenáči? Uvádím extrémní příklad. Nebo opačně Rubín na M9, kolik malospotřebitelů si je koupí do stěny? Když si všude přečte, že roste šíleně. Proto sortiment pro Vysokmeny a Polokmeny je omezený, protože školkaři se vyplatí pouze to, co je schopno takové velikosti za dva roky dosáhnout. Delší dobu pěstovat stromky už se nevyplácí nehledě na náročnost dobývání hlouběji zakořenělých stromků. Zkusil jsem si tahat meruňky, člověk může být svlečený do půl těla v listopadu a přesto z něj leje. Rozdíl mezi růstem já nevím třeba Rubinoly a Topazu je zřejmý, Když bude dělat vše na všem, to aby měl zoranou republiku. A základiště jako Budějovické náměstí. Nejde dělat všechno.

Chápu a souhlasím, že by nabídka měla být upravená tak, jak je skutečnost - tj. vypsat přehledně co školka na jaké podnoži nabízí a v jakém tvaru. Ale prostě praxe a realita je jiná. Rád bych sám tuto záležitost dotáhl do konce, ale nejsem pánem svého domu.

Rychlost jednání či obsluha ve spěchu je bohužel reakcí na danou situaci, a dané podmínky zázemí. Jestliže nejsou lidi, tak holt to musí zvládat jedna prodavačka. Ostatní jsou na poli. Jestliže je špička sezony a zákazníci nervozně postávají ve frontě, také na to není příjemný pohled a proto to svádí prodávajícího ke spěchu. Notabene když je ještě neustále sledován svým zaměstnavatelem jestli náhodou se prodavač se zákazníkem spíš nevybavuje než prodává.  Prostě každý dělá jak umí. Určitě si každý vybaví píseň "Prodavač" od Michala Tučného s jeho čtyři kila deset kilo dvacet kilo třicet kilo... Jazyk skutečně i správným prodejcům stromků jede jako bič. A snahou je vyjít vstříc. S úsporou času je počítáno také při vysvětlování řezu. Je prostě snazší stromek zákazníkovi rovnou ostříhat na místě a doporučit čtení jak dál, než to při stopadesátému zákazníku po stopadesáté ústně popisovat.

To s tím objednáváním a připraveností stromků s tím také souvisí, je spousta případů, kdy si pro to zákazník nepřijede. A to naštve. Protože sulcovat stromky někde za rohem až do jara a neprodávat je jiným zájemcům, když by je chtěli jen proto, že je někdo s Phy... to prostě takhle dělat nejde. Jinak souhlasím - sliby chyby.

Popisy odrůd se dají částečně řešit, stručnými texty,  kalendáři zralostí, katalogy, jindy musí člověk zapojit ústní doporučení. Myslím si, že v tom není problém. Pokud je prodejce zahradník. Pokud je to ovšem najatý zřízenec, který možná viděl někdy stromky z vlaku, důvěryhodnost je jistě mizivá. Na vlastní náklady poznávám odrůdy tím, že si je sám kupuji a sázím. Jinak není šance se s něčím pořádně seznámit.

Ochutnávky plodů, je tu už k tomu napsáno. I školka má-li matečnici v níž se urodilo, může udělat alespoň výstavku vzorků. Pokud se toho roku neurodilo, protože matečnice je především pro rouby, holt výstavka není.  Jsou školky, které mají i kontejnerované stromky, které zaplodí-li, ukážou své ovoce, které jsou prodejci, mají-li chvilku času, ochotní zákazníkovi nabídnout k ochutnání. A mohu potvrdit, že ochutnané ovoce většinou zabere na zákazníka. Pravodu je, že letní odrůdy v prodejní sezoně v říjnu už prostě neochutnáte, bavíme-li se o jablkách. Což někteří zákaznící těžko chápou.

Cedulky na stromcích, ano měly by být originální. Na každém stromku. Tak to je v předpisech. Leč když je situace, že cedulky dojdou. Tak holt se operativně pro daného zákazníka napíše odrůda pravdivě fixem, aby alespoň věděl odrůdu a podnož, nebo se přepíše skutečná podnož nemám-li zrovna cedulku Topaz na M26 nýbrž jen Topaz na M9, tak přepíšu to M9 na M26 podle pravdy. A jinak, je myslím jedno jestli je stromek mylně ověšen originální visačkou z tištěným textem, nebo viačkou napsaný tužkou ale pravdivě. Lidský faktor je lidský faktor a může dojít k omylu již na roubech, problém jde pak exponenciání řadou až do konce výroby. Klasika: zákazník chce červené jablko, za tři roky příjde, že tam má žluté plody. Občas se to bohužel stane. Taktéž je praxe taková, že se na balík stromků navěsí pouze jedna až dvě visačky. Je to úspora.  A pro sady to stačí. Jenže tyto stromky se také mohou dostat       (upadnou z vozu jak se říká) do maloprodejny. A tak se může stát, že na zákazníka vyjde stromek, jež není označen. Prodejce, zase pokud je zkušený, se zpravidla vyzná co jak vypadá a dokáže dokonce určit odrůdu i podnož podle vzhledu. U jabloní a hrušní eventuelně slivoní není problém. U třešní, broskvoní a třeba já nevím rybízů už to problém je. 

Doufám, že některé věci jsou omluvitelné, uvědomte si, že uspokojit všechny se nedá nikdy. A nervy mají prodavači taky jenom jedny. Jen těch telefonátů. To aby jeden člověk seděl a nic jiného nedělal než zvedal telefony a podával informace kdy co přesně bude. A když zaprší... kola traktorů zapadnou, lidé kteří dobývají, jsou jak těžkooděnci... no to je potom legrace. A i kdyby bylo sucho, školkař nemá nikdy celý sortiment venku. Vyorává postupně a naváží do základišť. To není zahradnictví, které si teprve to zboží nechá navézt a po té provádá. První věci jsou často při dalších již pryč. Je proto důležité to pochopit, že do školky se musí zajíždět na víckrát, chce-li kompletní sortiment do zahrady.

JK

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 15 a číslo 10.
Výsledek vložte do následujícího políčka:
* Bez vyplnění políček zvýrazněných tučným písmem nebude možné formulář odeslat.
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika