Pro Pala: Myslím, že v rámci sortimentu pro markety se prosazuje to co je hezké a prodejné od pohledu. U slovenských velkovýrobců monopol českých rezistentů asi nikdy nefungoval. Zvykat lidi na vzhledově jiné odrůdy stojí čas a peníze, tak proč nezůstat u spousty mutací Fuji, Pinova, Jonagold, Golden, jablíček typu Pink Lady, když už jim svět cestičku do prodejen prošlapal? Nevím jaký máš názor třeba na Melrose, ale to se nikdy vedle Glosteru, Jonagoldu, Fuji a třeba Goldenu stávalo neprodejným. Teprve, když jsme ho nakrájeli a dali lidem ochutnat, divili se, ale moc z nich se vrátilo k těm jmenovaným - doma Melrose nechtěl nikdo jíst. Ze sklepa nebo ze přímo ze sadu je možné prodat víc odrůd, ale je to na osobní statečnosti pěstitele a mnohdy i jeho výmluvnosti. Přece jen u těch "rezistentů" stačí méně postřiků na jejich udržení v tržní kondici.