Soňa - pomoc se švestkou a hruškou



host - 126.114 (?) 
30.9.2015 12:36, zobrazeno: 4432x

dobrý den, jsem naprostý amatér a potřebovala bych navést, jakým způsobem založit "mini ovocný sad". mám malý kousek zahrádky, cca 12-10 metrů, a po kratších obvodových stranách bych ráda vysadila 2+2 švestky a hrušně. Nejraději kombinaci dvou druhů. Pod stromkama nebo spíš v jejich okolí potřebuju pěstovat zeleninu a drobné ovoce, stromy nemůžou být velké, nějaké zákrsky, co se týká výšky kmene i velikosti koruny. Netuším, jak se orientovat... jo a jsem laik i v řezu stromků, tak případně¨i nějaký druh, který je rezistentní nejen k chorobám, ale taky k neodborným zásahům... wink jo a jedná se o Jižní Moravu, ale i tak bych ráda něco rannějšího. 

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 248.131 (?), 30.9.2015 12:54

U hrušní se dnes bez chemie neobejdete, v celé republice řádí rez hrušňová. Místo nich bych volila něco jiného, třeba broskev + meruňku (višeň, třešeň). Vzhledem k požadavku na obdělávání pod stromky a výšce koruny bych volila čtvrtkmeny, mám to také tak. Ostatní určitě poradí více.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 92.38 (?), 30.9.2015 13:02

U broskve, meruňky a višně se bez chemie neobejdetde, v celé republice řádí kadeřavost a moniliový úžeh. Tyto peckoviny ošetřuji chemicky každoročně, hrušně vůbec. Rez mám, ale sem tam flíček. Není to v celé republice, je to místo od místa, záleží na blízkosti jalovců.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.136 (?), 30.9.2015 14:41