Carola hrušeň



RedWolf - (7) - 173.34 (?) 
27.3.2015 23:17, zobrazeno: 5964x

Jsem sadař amatér.Dnes jsem zasadil semenáček hrušně Carola.Na internetu jsem se dočetl, že pro vyšší výnosy je lepší pořídit pro hrušně opylovače.(protože zřejmě bude cizosprašná).Neví někdo které odrůdy jsou pro Carolu vhodné jako opylovači a nebo můžu protě koupit jakoukoliv jinou hrušeň která s ní není nijak příbuzná?Prosím i o vysvětlení jak je to se vzdáleností.Jaká maximální vzdálenost může mezi hrušněmi být aby došlo k opylení.Musím koupit opět semenáček nebo můžu i kdouloň?Díky moc za rady!! :)

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 236.1 (?), 28.3.2015 8:22

Píšou, že jako opylovač se hodí Clappova, Boscova, Charneuská, Konference, Děkanka, bude jich jistě víc, patrně většina současně kvetoucích odrůd. Pokud rostou hrušně v okolí v řádu desítek metrů, neřešil bych to. Semenáčky odrůd hrušní se nevysazují, jsou naštěpované.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
RedWolf - (7) - 173.34 (?), 28.3.2015 13:38

Díky za radu ohledně odrůd.Paráda, tak to vysadím Konferenci (v blízkosti hrušně žádné bohužel nejsou nadmořská výška je tam 450 m.n.m ).Ted jen otázka jestli musím zakoupit stejnou podnož jakou má Carola (Kavkazská - hrušňový semenáč) a nebo můžu zakoupit hrušni na kdouli?Neovlivní to opylení když by byly podnože jiné?  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.14 (?), 28.3.2015 14:54

Kdoule na opylení nemá vliv, ale ve vaší nadmořské výšce bych dal přednost Kankazské.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
RedWolf - (7) - 173.34 (?), 28.3.2015 16:38

Díky za příspěvek zakoupím si tu Konferenci chutově je skvělá a chodí se do vyšších poloh.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku