Založení jahodového záhonu



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5   
Ronnie - (11) - 220.150 (?) 
21.3.2019 17:38, zobrazeno: 20615x

Hezký den, jak píši ve svých příspěvcích a je tomu tak, jsem začátečník. Na své malinké zahradě jsem se rozhodl založit jahodový záhon. Založil bych ho podél plotu, kde se dnes nachází obyčejná tráva a proto založení bude kompletní bez jakýchkoli zkušeností. Proto bych poprosil o rady a nebo usměrnění postupu, který jsem nějak vyčetl. Odstraním horní část (trávu), půdu bych zryl na "rýč", vyházel případně kameny, následně bych půdu na místě promíchal s rašelinou (to jsem četl, že jahody mají rády) a dále bych dodal Cererit a samozřejmě záhon ohraničil. Zalíbila se mi i možnost fólie, abych nemusel plejt. Zajímá mě, zda by jste na uvedeném postupu udělali zkušenější zahradníci něco jinak a nebo zda to takto může býti? Dále jaké odrůdy by jste mi doporučili na začátečnícký pěst? Za jakékoli rady moc děkuji.. :-) 

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 248.169 (?), 21.3.2019 20:20

Nejdřív sundat drn, pokud možno z něj vyklepat na budoucí záhon zeminu. Vyklepané drny na kompost (pokud máte) uložit kořeny nahoru (neporoste dál). Zrýt minimálně na rýč. Rašelina není nutná, pokud máte běžnoui zem.. Jahody sice mají rády kyselejší zeminu, ale pokud nemáte vápenitou zem, tak přidávat rašelinu je zbytečné. Spíš by to chtělo přidat kompost, nemáte-li, tak prodávají "zahradnický substrát s aktivním humusem" a původní zem s tím tak 1 :1 namíchat. Pak nemusíte ani dávat cererit, ono je lepěí jakéholiv rostliny hnojit až nějaký čas po vysazení (až začnou samy trošku růst). Zásoba živin v namíchané půdě by měla pro začátek stačit. Přihnojila bych až na začátku květu a po sklizni.