Jahody Karmen - jaký rozestup?



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5  >   
host - 67.142 (?) 
15.4.2015 10:16, zobrazeno: 63305x

Dobrý den, prosím o radu, jak nejlépe uspořádat jahody Karmen na záhon. V jakých vzádlenostech od sebe je pěstujete? Dočetla jsem se, že je to velmi vzrůstná odrůda. Nejsem si jistá jak sazenice rozmístit, myslela jsem třeba 50 x 80 cm. Není to zbytečně moc? Ráda bych, aby se mi na záhon vešlo co nejvíce sazenic.

Děkuji

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 248.131 (?), 15.4.2015 12:16

Pokud chcete mít záhon delší dobu, dejte řádky od sebe 40cm a v řádcích cca 30cm. Já dělám řádky od sebe 40cm a v řádcích od sebe 20cm, ale nechávám je plodit jen 2x, pak dělám nové sazenice.

Zas takoví obři ty rostliny nejsou, ale jahody mají perfektní cheeky...   Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 240.105 (?), 16.4.2015 8:59

Nejsem odborník, ale potřebovala jsem jich hodně a rychle - pro děti. První rok jsem koupila ověřenou sadbu, další množení zatím z odnoží. Mám je nasázené po asi 25 cm od sebe, dvojřádek šířky do 30cm, druhá řada je posunuta do mezery, jako jsou cik cak. Klasický široký záhon nemám, děti by to ještě podupaly, takže těmito dvojřádky postupně zaplňuju různé záhonové obruby a okraje na zahradě. Děti na jahody dobře vidí a dosáhnou na ně bez vstupování do řádku. Zatím to funguje, ale počítám s využitím řádku tak dva roky a pak likvidace. Keříky nejsou zas tak obrovské, i když proti jahodám, co pěstují rodiče, to jsou pěkné trsy. Horší jejich schopnost odnožovat, ta je obrovská, pokud se to nehlídá, jsou schopné obsadit kus zahrady. Loni jsem je nehlídala a jsou potvůrky naprosto všude. Jahody jsou to ovšem skvělé, velké a sladké, pro přímý konzum fantastické.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 25.2 (?), 20.6.2015 10:34