Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Přikládám svoje zkušenosti s pěstováním borůvek. Jsem začátečník, pěstuji je od roku 2009, na rozdíl od pěstování jabloní, rajčat, česneku..., kterému se s větším či menším nasazením věnuji třicet let.

Zprvu jsem věděla jen, že borůvka nesnáší vápno a potřebuje vlhko, potřebné informace jsem hledala hlavně na webu, méně v časopisech. Do vykopaných jam jsem namíchala vlastní substrát z rašeliny, lesní hrabanky, jílovité zeminy, zetlelé chlévské mrvy. Část rašeliny jsem nahradila štěpkou z jehličnatých dřevin, kterou jsem dostala od sousedů zdarma, štěpka byla částečně zetlelá, notně plesnivá. igelit do jam jsem nedávala, máme špatně propustné podloží, přirozená půdní reakce spíše do kysela. Na netu jsem se dočetla, že borůvky nelze ulít. Mně se to však podařilo. Vždy když jsem jsem šla okolo, dostaly dešťovou vodu z vany. R. 2010 pěkně rostly první keře zasazené před rokem, r. 2011 v půli léta začly červenat listy, větší část dvou již pěkných keřů náhle uschla. Asi se projevilo přelití spolu s potenciálně patogenními houbami ze štěpkového substrátu. Myslela jsem si, že je po keřících, přestala jsem je zalívat, r. 2012 se začly vzpamatovávat a vyhnaly několik větviček z kořenů. Další borůvku, který neschla od kořenů pro změnu zase silně poničily kočky či kuny. Jediná jedna rostlina odrůdy Nortland zatím prosperuje bez poškození. Letos jsem přisadila další čtyři rostliny různých odrůd, takže doufám, že jsem se již trochu poučila a že se bude dařit lépe.  Jiřina   

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 16 a číslo 20.
Výsledek vložte do následujícího políčka: