Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Opakujem, odvolavate sa na takmer desat rokov stary text, ktory ma napriek tomu pre zacinajucich stale svoju hodnotu, kde o mnozeni v nemecku a v polsku neni ani slovo. Len o pestovani. Vtedy mozno tak dodavali.

Neviem, ci este pracuje ako zamestnanec spominanej vyskumnej stanice ale pracuje ako zamestnanec inej spolocnosti. Myslim, ze ako pestovatelia su neni rozhodne bezvyznamni. Citujem: V súčasnosti máme vysadených okolo 25 ha

Ale odbocme od jeho osoby a prejdime k teme. Hm. Od samosprasnosti sme sa dostali az sem. Nevadi, aj odtialto mozu zacinajuci aj pokrocili pestovatelia cerpat. Na tu ste nazor nevyjadrila a posielate ma zakladat si nove vlakno? Ja len reagujem na Vase nazory a skusenosti a konfrontujem s mojimi. Neznamena to ani to, ze presadzujem len a len svoje metody a druhe z principu odmietam, no ani to, ze metody, ktore som vyskusal a nepriniesli zelany vysledok su automaticky zle a nik s nimi nemoze mat uspech. Nesnazim sa Vas prekrutit. Napriek tomu pouzitemu tonu si myslim, ze z tejto vymeny skusenosti moze vzist nieco dobre. Zosumarizujme si to.

Substrat:

Najvhodnejsi je s kyslou podnou reakciou. Ak neni s kyslou, treba dokyslovat a merat lakmusovymi papierikmi. Na dokyslenie mozno pouzit okyselovac pudy, alebo hnojivo siran amonny. Substrat sa ale po nejakom obdobi vracia ku svojej povodnej reakcii a treba okyslovanie opakovat. Pri hnojeni hnojivami v siranovej forme sa do urcitej miery kyslost udrziava (Toto je iba odhad, nemam s tym prakticku skusenost.). Percento spalitelnych casti v nom by sa malo pohybovat od 18 percent. Idealne okolo 70 percent, cize ma obsahovat dostatocne mnozstvo organickej hmoty. Neviem aky substrat pouziva pani, skusenosti mam len s prirodzene kyslymi substratmi s obsahom organickej hmoty vysoko prevysujucim 70 percent, pilinami z ihlicnatych drevin a kyslou raselinou, kde tym padom odpada okyslovanie a meranie jeho kyslosti.

Hnojenie: