Žluté fleky na listech broskvoně



host - 5.189 (?) 
27.8.2018 22:07, zobrazeno: 3571x

Dobrý den,

jsem začátečník a amatér, možná budu mít tedy úplně jasný a debilní dotaz. Mám broskev Redhaven vysazenou v roce 2012, od roku 2014 začala každý rok více a více plodit. Letos byla úroda poměrně bohatá a zatím logicky největší, plody středně velké, velmi chutné, šatvnaté a sladké, němely na sobě žádné znaky, mapy a prstence charakteristické pro šarku (nejenom letos, nikdy). Kadeřavost nejhorší v roce 2015, pak poměrně malé zasažení, oproti sousedovic stromům. 

Nyní (konec srpna, necelý týden po ochlazení a prostříhání) jsem si všimnul různých typů žlutých skrvn na listech, viz foto. Nejsou zde charakteristické prstence, pro šarku, ale dělá mi to starosti. Poslední dva snímky jsou stejný list, ten je na stromě takhle poškozený jen ve dvou exemplářích. Opět zde nevidím charakteristické prstence, stav se nemění, vypadá to někoik dní stejně, bez progrse.

Můj dotaz je, zda nemáte někdo zkušenost s podobným jevem a zda to nemůže být třeba něco jiného, než Šarka, třeba chloroza, skrvnitost, strupovitost apod. Reakce na ostříhání, nebo na přípravek na zvýšení imunity z krabů a krevet? Pokud by to šarka byla, mám uříznout větěv, kde tenhle list z posledních dvou fotek je? Díky tomu, že na plodech co do kvality a množství nebyl sebemenší náznák, tak věřím, že to je snad něco jiného. Šarku má sousedovic švestka, tak pokud by to přeci bylo toto onemocnění, je šance, že virus přenesený ze švestky na broskev, (nikoliv z broskve na broskev) nebude páchat takové škody, nebo že odrůda Redhaven bude částečně imunní / tolerantní a nedojde k další progresi? 

Zde jsou fotky, listy jsou různě žluté a flekaté. Předem moc děkuji každému za případnou reakakci, radu, názor.  

Žluté skvrny na listech
Žluté skvrny na listech
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 5.189 (?), 27.8.2018 22:11