Velikost sadby



host - 192.67 (?) 
17.9.2008 18:29, zobrazeno: 14343x

Dobrý den, ráda bych věděla, jakou mám použít velikost sadby(přibližně v cm) a jestli je dobré nasadit znovu na jaře sadbu ze sklizených brambor, nebo je lepší použít znovu certifikovanou sadbu...

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 180.74 (?), 18.9.2008 9:36

Nejsem žádný odborník, na jaře prostě zasadím brambory, dvakrát nakopčím, jednou postřik proti plísni. Se sadbou jak kdy. Letos jsem zasadila salátové brambory z Tesca, kterých mi ve sklepě zbyl pytlík od vánoc. Původně z nich měl být bramborový salát ke kaprovi, ale prostě se nespotřebovaly. No a když měly na jaře klíčky, co s nimi. Vyhodit? Takže jsem je zasázela. Úroda dobrá, vypadají zdravě. Na zbytek zahrádky jsem zakoupila sadbové, drahé jako čert. Vzcházely velmi nepravidelně. V řádku byly už docela velké trsy a naopak lístky vyčuhující z půdy. Pravda, dohnaly to všechny, úroda jakžtakž, už bývala lepší. Pod některým kopcem bylo třeba 15 maličkých brambůrků, se kterými se nedá dělat vůbec nic. Z toho zase brambora jako malý meloun. No prostě hodně nevyrovnané. Co se týká velikosti hlíz k sázení, nedělám s tím žádné štráchy. Myslím, že brambory vyrostou i z těch úplně nejmenších hlízeček. Sice pod keřem asi nebude žádný chlapák, ale něco uroste určitě. Ale samozřejmě bych takové prcky nesázela a ty úplně velikánské taky ne. Snad tak okolo velikosti citrónu, čím vyrovnanější velikost, tím lépe. Ale jak jsem napsala v úvodu - odborník opravdu nejsem. Určitě někdo poradí lépe.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Kozelka - (21) - 249.16 (?), 23.9.2008 7:56