Petunie - jak docílit pěkného růstu a bohatost květů?



Stránky: 1,  2,  3,  4   
host - 77.39 (?) 
16.3.2009 20:19, zobrazeno: 74273x

Zkouším, založit novou diskuzi o petunii a snad se někdo ozve na toto téma a zároven poradí jak docílit nádherným a bohatým květům této krásné balkonové rostlině.sama jsem kdysi pěstovala petunie v rodinném domku, vždy byly krásné a truhlíky rozzářila barva kvetoucích petunii, nyní bydlím v paneláku a letos jsem se dala opět do pěstování této rostlinky, prostě bez kviteček to nejde... a je to zároven krásná záliba, když člověk vidí, že se mu daří a v truhlíků se oběví první květ...

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 0.20 (?), 10.4.2009 20:39

já si zrovna dneska koupila petunie v Obi i s truhlíky a užje mám na oknech.Taky bych docela uvítala nějaké rady, protože jsem začátečník, takže... šup sem s odpověďmi, už se těším.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 67.226 (?), 10.4.2009 22:39

Za sebe a za své nevelké zkušenosti se obávám, že petúnie nelze dlouhodobě pěstovat ke stavu obdivu. Do vínku jí bylo dáno, že je hezká a bohatě kvetoucí pouze za mlada, na jaře, je rychle rostoucí, ale zároveň i rychle stárnoucí. To potom její habitus tvoří dlouhé, neuspořádané a málo olistěné výhony, obvykle zakončeny jedním květem. Při poškození velmi líně regeneruje a k zaštipování se chovájí spíš apaticky. Pravé petúnie mají bohatou škálu barev a druhů květů, ale jak jsem zmínil, velmi mnoho špatných vlastností. Snad právě proto, nějaká chytrá hlava, tuším že z Japonska, vyšlechtila surfinie. Pokud to s nimi umíte, můžete jejich krásu obdivovat celé vegetační období.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 79.61 (?), 11.4.2009 7:27

Presne tak.Aj ja som sa mnohokrat sklamala s petunkami a preto som to vlani skusila so surfiniami a to sa neda porovnat.Foto mojich surfinii z minuleho roku dam do nejakej temy o surfiniach.Iconka

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku