Pozdně kvetoucí rhododendron



Josef. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2694) - 130.241 (?)
28.3.2016 21:57

yes

Josef.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

Marie61 - (38) - 160.145 (?), 27.3.2016 19:51, zobrazeno: 6598x

Někde jsem četla, že existují rhododendrony a azalky, které kvetou, pozdě, v červnu nebo dokonce až v červenci. Některé druhy kvetou dokonce 2 x za rok (na jaře a na podzim). Je tady nějaký odborník, který těmto kytkám rozumí a poradil by odrůdu?. Děkuji

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Josef. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2694) - 226.156 (?), 27.3.2016 22:18

Co se týče rhododendronů, rozhodně nejsem odborník, ale vytáhl jsem z knihovny odbornou knihu (Karel Hieke: Praktická dendrologie, SZN 1978) a v ní je tabulka doby kvetení rhododendronů:

červnové kvetení uvádí u následujích druhů: Rhododedron x arbutifolium,, Rh. calendulaceum, Rh. callimorphum, Rh. catawbiense, Rh. fauriei,  Rh. heliolepis, Rh. hirsutum, Rh. keleticum, Rh. makinoi, Rh. ponticum

kvetení v červnu a červenci u druhů Rhododendron albiflorum, Eh. arborescens, Rh. bakeri, Rh. brachyanthum, Rh. brachycarpum, Rh. brevistylum, Rh. didymum, Rh. discolor, Rh. ferrugineum, Rh. x intermedium, Rh. lapponicum a Rh. maximum

v červenci: Rhododendron ungernii, Rh. viscosum,  Rh. x viscosepalum

v červenci a srpnu!: Rhododendron prunifolium!

Několik málo druhů z tohoto výčtu mi je povšdomých (catawb., ferrug., hirsut. apod.), o jiných čtu poprvé.

Co z nich jsou "klasické velkokvěté stálezelené" rhododendrony, co jsou drobnolisté a drobnokvěté skalkové druhy, jsou-li mezi nimi nějaké velkokvěté opadavé azalky atd., co je jak velké a co je jak mrazuvzdorné atd. - nevím. To už si musíte hledat a hledat.

Dobrá je třeba dendrologieonline.

Určitě budou i stránky specializované na přímo na rhododendrony, nějaká "Královská rhododendronová a azalková společnost" wink a další a další.