Jak a kdy stříhat hortenzie?



Stránky: 1,  2,  3   
host - 6.84 (?) 
8.3.2009 7:55, zobrazeno: 75692x

Přiznám se, že jsem zahradník začátečník, protože do domku jsme se z paneláku přestěhovali teprve předloni.Mám na zahradě nasazené 2 hortenzie. Když jsem je koupila, byly růžové a postupně do podzimu jim květy skoro úplně zezelenaly (a to jsem si myslela, že hortenzie jsou jen bílé, růžové a modré). V časopise jsem se dočetla, že je nejvyšší čas hortenzie na jaře ostříhat kousek nad zemí. Pak jsem si ale dokoupila knížku o zahradních rostlinách a tam píšou, že hortenzie se stříhat nesmí, protože by letos nekvetly. Nevíte z vlastních zkušeností, kdo má pravdu? Děkuji.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 176.18 (?), 8.3.2009 12:36

Pokud to máte velkolisté hortenzie = Hydrangea makrophylla (květenství dokulata - podle popisu to předpokládám), tak teď před rašením odstranit loňské květy těsně nad prvním silným pupenem pod květem, pak odstranit 1/4 starých výhonů nad zemí a nechat místo nich mladé. Slabé mladé výhonky odstranit a pokud se ponechané větve nahoře příliš dělí, tak vršky prosvětlit.

Jinak tyto hortenzie kvetou na dlouhých loňských výhonech a loňských bočních na starším dřevě.           Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 176.57 (?), 8.3.2009 18:40

Vzhledem k tomu, že se podle popisu jedná o H. macrophyllu, stříhají se opravdu pouze květy (jak popisuje Lída).

Dál se odstraní mrtvé stonky (mrazem) v době, kdy bude vidět, kde hortenzie raší.

Odstraňování starých výhonů u vás ještě není aktuální, provádí se na cca 5 letém keři. Vzhledem k tomu, že jste si hydrangeu koupila loni, buďte ráda za každý stonek, který zůstal po zimě živý.

Jinak pravdu mohou mít oba zdroje - časopis i kniha. Střih záleží na druhu hortenzie.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 176.57 (?), 8.3.2009 18:41

podpis k předchozímu - Květa

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci