Původní staré švestky



Stránky: 1,  2   
host - 103.250 (?) 
11.5.2013 22:34, zobrazeno: 14273x

Dobrý den, koupil jsem starý dům a na zahradě jsou tři staré původní stromy švestky v docela zuboženém stavu a kolem asi dvacet tak metr vysokých náletů, chci se zeptat jestli když tyto nálety rozesadím zachovám tím původní odrůdu a jestli začnou po určité době rodit?Jsem naprostý laik tak děkuji za každý názor a radu.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Michal. - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (711) - 8.222 (?), 12.5.2013 2:13

To nejsou nálety, ale kořenové výmladky, neboli odkopky. Použít je můžete, pokud: a) nejsou původní stromy roubované a b) jsou původní stromy zdravé (šarka)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 81.42 (?), 12.5.2013 20:04

Původní staré švestky

Nechte je rok žít. Poznáte sám, jsouli citlivé na šarku-tzn. že vám nezústane na stromě skoro žádný plod, který by stál za konzum, nebo budou strromy plné výborných plodů(samozřejmě po náležitém ošetření), a Vám se vyplatí spojit se s UKZUS, aby zjistili, zda je tam šarka, nebo ne. Pokud by plody byly výborné a Vy jste nechtěl s tím nic dělat, dejte vědět a jánse o to pokusím sám. Stojí za to zachránit a rozmnožit naše staré dobré sorty. Ňekdy mnohem lepší, než ty nové rychlokvašáky, protože jsou vyselektovány přírodou.

Wendy

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Rony - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1084) - 192.99 (?), 12.5.2013 20:27

"Jsou-li stromy citlivé na šarku, tak tam ještě zůstane hodně plodů ke konzumu."

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 81.42 (?), 12.5.2013 21:26

Půvfodní staré švestky