Přesazování odkopů



host - 176.29 (?) 
13.1.2014 14:33, zobrazeno: 4793x

Dobrý den prosím o radu.Koupil jsem starý dům a na zahradě mám tři staré stromy asi durancie.Rozhodl sem se tuto původní odrůdu zachovat tak sem na jaře minulého roku odebral asi deset tak 100 až 150 cm. vysokých odkopů něktré už vypadají jako stromky už mají kolem deseti výhonů, zasadil sem je na okraj zahrady na místo kde býval kompost.Už teť jde poznat že se většina chytla a jdou vidět rostoucí výhony.Chtěl bych se zeptat v kterou roční dobu je mohu přesadit na už připravené konečné místo a kdy je mám ostříhat a vytvořit tvar koruny,.Jsem laik tak předem děkuji za vaše rady.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
rosti&slavik - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1017) - 179.38 (?), 13.1.2014 14:53

Nejvhodnější doba je podzimní termín.V případě příznivé zimy stromky využijí ke zakořenění teplejších dní, a zimní vláhu.Jarní termín je už méně výhodný z už zmiňovaných důvodů, ale stromky sadit, přesazovat lze rovněž.Pokud se ujmou ,  během sezony dorovnají tempo růstu se stromky podzimní sadby.Výchovný řez se většinou dělá na jaře.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Tini - (31) - 161.55 (?), 13.1.2014 17:46

Můžete i nyní v zimě, pokud je země rozmrzlá.

T.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 125.240 (?), 13.1.2014 18:39

Můžete kdykoli, pokud není zmrzlá půda.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Tondaa - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (87) - 253.34 (?), 23.2.2014 9:57

přesazení je vyřešeno... jen mi přijde, že,,odkopky,,nemusí být ony zmíněné durancie. Přece jen by asi bylo lépe přeroubovat, než se těšit z krásného stromu, na němž pak rostou... mirabelky

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024