Laický dotaz ohledně řezu slivoní



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5  >   
sadař82 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 90.70 (?) 
15.5.2015 20:08, zobrazeno: 24871x

Zdravím všechny, mám velmi laický dotaz. Jsem samouk a dosud jsem se učil, tzv. " průzkumem bojem". Letos jsem něco nastudoval a mám docela jasnou představu jak vytvarovat "dokonalou korunu slivoně". Co mi ale není jasné je to, že pokud budu stromek tvarovat prvních 5 let výchovným řezem, dosáhnu výšky stromu, dle mých dosavadních zkušeností 3-4m(tvar čtvrtkmen)...Já chci, ale polokmen s výškou 5-7m... Znamená to tedy, vytvarovat stromek během prvních 5-ti let, aby měl dokonalou korunku, ikdyž celková výška stromu bude cca do 4m a pak už dále nestříhat (výchovným řezem) a nebo stříhat výchovným řezem do té doby než strom dosáhne požadované výšky 5-7m? A nebo celou dobu stříhám špatně a i během prvních 5-ti let lze dosáhnout výchovným řezem ideální koruny s výškou stromu 5-7m (tvar polokmen)

Předem děkuji.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6488) - 9.135 (?), 15.5.2015 20:22

Jen čistě početně, 7[m]:5[roky]=1,4 [metru přírůstku ročně]. Myslím, že u nás nejsou takové podmínky, aby stromek přirůstal 1,5 metru za rok. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 248.7 (?), 15.5.2015 21:13

Čtvrtkmen a polokmen se liší výškou kmene. Takže pro polokmen musíte založit korunku výš a tvarovat ji tam. Ale během pěti let i tak těžko dosáhnete 7m výšky při tvarování a tím i zkracování kosterních větví, aby zesílily, tak rychle to nepůjde. I když třeba Hanita roste opravdu rychle...   Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
sadař82 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 90.70 (?), 15.5.2015 21:47