Výsev prepoľné pestovanie



                     
host - 212.76 (?) 
14.3.2015 11:02

Dobrý den, mohli byste mi prosím někdo poradit? Jsem úplný začátečník - letos podruhé jsem si vysela rajčata. Vloni jsem měla hodně plodů, ale ještě když byly zelené - všechno mi zničila plíseň. Nevím vlasně jak správně potupovat. Semínka jsem dala do výsevního substrátu 5.3.2015. Jedá se o rajčata, která budou venku - mám jen kousek zahrádky. Momentálně jsem misky se semínky umístila na parapet v obýváku (22 stpňů). Máme relativně tmavý byt - od parapetu asi 4 metry naproti oknu stojí další dům. Substrát byl obyčejný - bez nějakého hnojiva. Ze substrátu už mi "vylízají" rostlinky. Vloni jsem to tak udělala, ale měla jsem rostlinky vytáhlé a takové tenké. Spravilo se to až když jsem je dala na zahradu, pak zesílely a plodů bylo hodně. Jak dlouho mám ty misky nechat na parapetu? Vím, že až budou dva pravé lístky, tak to mám přepíchat do kelímků. Mám pak možnost to dát vedle do vhćhodu na chodbu (kde je teď ale celkem zima). Mám to už teď nějak přihnojit nebo se toto vůbec nehnojí a jenom zalévá? Vysela jsem zároveň i kedlub (na zkoušku) a už teď mi z misek čouhají adi 6cm tenké vytáhlé rostlinky. Prostě to neumím... Mockrát Vám děkuji za každou radu.

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 79.152 (?), 20.2.2015 19:44

Pri paradajkách je to podobné, no s tými to zatiaľ časovo také urgentné nie je. Ak však chcete pestovať i nejaké vyslovene neskoré odrody, a to vonku, pokojne ich vysejte už teraz. Tie skoršie sú úplne v pohode, tie ešte počkajú... Ba dokonca i podľa lunárneho kalendára by mal byť výsev po nove od 21.3. prakticky až do konca mesiaca celkom OK...

                  
vimon - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (407) - 0.82 (?), 20.2.2015 19:11