Tykve?



host - 147.87 (?) 
28.7.2014 19:49, zobrazeno: 3692x

Zdravím všechny zahrádkáře, v pěstování zeleniny jsem úplný začátečník. Pěstovat zeleninu se snažím letos poprvé.  Našel jsem doma nějaká semena tykví a rozhodil je po kompostu. K mému úžasu z nich vytostlo několik druhů rostlin z níchž 2 druhy neumím rozeznat. Prosím tedy zda by mi mohl podle fotek někdo poradit co mi to vlastně vyrostlo a jestli je to vůbec k jídlu.

Předem moc děkuji

Foto 1
Foto 1
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 147.87 (?), 28.7.2014 19:53

Další obrázek

Foto 2
Foto 2
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
mičurinec - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3092) - 96.18 (?), 28.7.2014 20:17

pokud to byla semena z vasich plodu/rostlin tak pravdepodobne doslo ke krizeni a puvodni odruda jiz neni to same co jste mohl pestovat, jedle byt mohou i nemohou, to asi musite odzkouset sam, treba spraseni s nekterymi okrasnymi tykvemi muze zpusobit hořknutí, ale jak jsem psal, zalezi cim bylo opylováno, takze vyzkousejte...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 147.87 (?), 28.7.2014 21:06

Děkuji za odpověď.

Ano jedná se o semena z vlatních plodů. Nikdy jsme okrasné tykve nepěstovali, takže by to mělo být snad jedlé... Otázka je, jak to bude chutnat... Myslel jsem, že jsou plody podobné nějaké běžně pěstované odrůdě a je tedy možné je alespoň přibližně identifikovat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
mičurinec - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3092) - 96.18 (?), 28.7.2014 21:21

no nemusite ani pestovat okrasne tykve, staci, ze je bude mit i soused a sprášení je na světě, tez opyleni cuketou a patizonem je mozne, takze az dozraji, ochutnejte..nic jineho vam asi nezbyva :)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 234.228 (?), 28.7.2014 21:38