Divoká rajčata a jejich křížení



Stránky: 1,  2   
host - 40.173 (?) 
12.10.2014 20:41, zobrazeno: 26726x

Dobrý den,

Jsem začátečník a proto se zeptám možná trochu naivně, chci příští sezónu zkusit divoká rajčata, jakožto svá první rajčata. Moc se mi líbí uváděná odolnost vůči plísni bramborové a že je lze úspěšně dopěstovat bez chemie. ALE jak jsem se dočetl na webu Marka Kvapila:

"Při semenaření je důležité si pohlídat, aby se rajče divoké nezkřížilo s jinou odrůdou rajčete. Tím by totiž mohlo přijít o některé své přednosti. Například o svou odolnost proti plísni bramborové. Zkřížení mohou způsobit rajčata v okruhu dvou set metrů kolem pěstované odrůdy."

To mi dává smysl. Pokud dobře chápu, tak u Gengela dostanu semínka vrácená jiným pěstitelem, po sezóně je sám vrátím a ty zas dostane někdo jiný. Není ten původní, odolný genom tímto způsobem po tolika sezónách už někde úplně jinde? Jak se dostat k co nejpůvodnějším semenům rajčete divokého?  Neudržuje někdo čistou "F1" linii této odrůdy, byť na komerční bázi?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Mr Bigggg - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3231) - 173.17 (?), 13.10.2014 18:28